Alico Asigurari Romania: Profit in crestere in 2011 si proiecte noi pentru clienti in 2012

Data publicarii: 21-06-2012 | Finante-Banci

Alico Asigurari Romania S.A. continua sa inregistreze performante solide si raporteaza pentru 2011 un profit brut cu 8% mai mare decat in 2010, de peste 88 milioane lei, si o valoare a primelor brute subscrise in crestere usoara, potrivit rezultatelor financiare auditate ale companiei. 

REZULTATE FINANCIARE 2011

"In linie cu rezultatul din 2010, cand a obtinut cel mai mare profit din piata de asigurari din Romania1, Alico Asigurari a incheiat anul 2011 cu un profit in crestere. Rezultatele pozitive obtinute in mod constant in ultimii cinci ani demonstreaza ca Alico ramane o companie solida si performanta, indiferent de contextul economic. 

Acest indicator al profitabilitatii este foarte important atat pentru clientii nostri, cat si pentru forta de vanzari si angajatii companiei.  Pentru clienti,  profitul  inseamna venituri mai mari din investitia activelor traditionale, garantia stabilitatii companiei care isi va indeplini promisiunile asumate pe termen lung si beneficii suplimentare personalizate. In mod similar, toti angajatii si partenerii nostri beneficiaza ca urmare a cresterii continue a performantelor companiei”, a declarat Theodor Alexandrescu, Director General Alico Asigurari Romania.

Valoarea primelor brute subscrise s-a situat la 207 milioane lei anul trecut, in crestere cu 1% fata de 2010. Ca pondere in portofoliul Alico Asigurari  contractat anul trecut, aproximativ  75%  sunt  asigurari de viata traditionale, in contextul in care aceste produse ofera o suma asigurata garantata la sfarsitul contractului, alaturi de beneficiul investitional obtinut de companie. Performanta produselor Alico  Asigurari  este demonstrata de rezultatele investitiilor oferite clientilor in ultimii zece ani, care se situeaza in medie la un nivel cu 50% peste rata inflatiei. 

In ceea ce priveste asigurarile in caz de accident si boala, compania ramane lider cu o cota de piata de 91% din totalul primelor brute subscrise pe aceasta clasa in 20112

Pe parcursul anului trecut,  din ce in ce mai multi romani au inceput sa  perceapa importanta  si rolul unei asigurari de viata. Astfel, volumul politelor rascumparate sau reziliate s-a diminuat cu peste 3% fata de 2010, iar valoarea politelor rascumparate a scazut cu 10% fata de perioada precedenta. 

In acelasi timp, Alico Asigurari a platit beneficii pentru evenimente asigurate si maturitati in valoare totalade aproape 27 milioane lei, in crestere cu 26% fata de anul precedent. Dintre acestea, se remarca dublarea sumelor platite pentru politele ajunse la maturitate.                         

Rezultatele pozitive din 2011 pozitioneaza Alico Asigurari pe o linie ascendenta,  avand  capacitatea de a continua  actiunile de dezvoltare incepute, de a maximiza rezultatele acestora, precum si de a lansa noi proiecte in 2012.

"Anul acesta  si in perioada urmatoare, prioritatea noastra este sa fim cat mai aproape de clienti, prin extinderea canalelor de vanzare, completarea gamei noastre de produse competitive si crearea unei retele de agenti profesionisti care sa raspunda cat mai bine nevoilor clientilor in permanenta schimbare”, a explicat Theodor Alexandrescu. "Totodata, Alico Asigurari  va dezvolta si consolida parteneriatele cu bancile si institutiile financiare, bazandu-se pe experienta lansarii cu succes a politelor individuale oferite la ghiseu de ofiterul bancar”.

     ***

American Life Insurance Company (Alico) este o companie MetLife, Inc., reprezentata in Romania prin Alico Asigurari Romania S.A. (Alico Asigurari) si Alico Societate de Administrare a unui Fond de Pensii Administrat Privat S.A. (Alico Pensii).  La 1 noiembrie 2010, MetLife, Inc. a achizitionat Alico, iar ca urmare a acestui acord, Alico Asigurari si Alico Pensii sunt acum companii afiliate MetLife, Inc.MetLife, Inc. este un lider global in asigurari, planuri de pensie si programe de beneficii pentru angajati, oferind servicii pentru 90 de milioane de clienti in peste 50 de tari.

Prin filialele si companiile sale afiliate, MetLife detine pozitii de conducere in piete din Statele Unite, Japonia, America Latina, regiunea Asia Pacific, Europa si Orientul Mijlociu.

1Cf. Raport Anual CSA 2010

2Cf. Buletin Informativ CSA nr. 1, martie 2012OBIECTIVE 2012