Fiscul ofera firmelor servicii informatice gratuite pentru incadrarea partenerilor de afaceri in noul regim de TVA

Data publicarii: 08-03-2013 | Afaceri

Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a pus la dispozitia contribuabililor un set de servicii informatice care sa ii asiste la incadrarea partenerilor de afaceri in categoriile de platitori de TVA la incasare sau la emitere, potrivit informatiilor furnizate de ANAF la solicitarea AGERPRES.

Serviciul are trei componente orientate catre public - verificarea online de catre contribuabili, pe portalul ANAF, recomandata pentru volume mici de verificari, verificarea offline de catre contribuabili, prin intermediul unei aplicatii care este furnizata de ANAF si instalata la utilizator si care se actualizeaza automat din bazele de date ale ANAF - recomandata pentru volume mari de verificari, precum si punerea la dispozitia utilizatorilor, pentru folosirea in aplicatii proprii, a datelor necesare verificarii, acestea fiind actualizate permanent.

Potrivit Fiscului, programatorii angajati ai Serviciului de Telecomunicatii Speciale (STS) au sprijinit colectivul ANAF care s-a ocupat de crearea aplicatiei de verificare offline. 

'Sursele aplicatiei sunt publicate gratuit pe site-ul ANAF si pot fi reutilizate liber in crearea aplicatiilor proprii de catre doritori. Datele furnizate prin intermediul serviciului sunt date publice. Serviciile furnizate sunt gratuite', precizeaza ANAF. 

Sistemul de plata a TVA la incasarea facturii (si nu la emiterea acesteia) a intrat in vigoare de la 1 ianuarie 2013 si este aplicat obligatoriu de catre firmele care au sediul in Romania si cifra de afaceri mai mica de 2,25 milioane lei. 

Sursa: AGERPRES