NUMAR RECORD DE VIZITATORI LA TARGUL DE TURISM AL ROMANIEI

Data publicarii: 19-03-2013 | Turism

  • Peste 30.000 de vizitatori intre 14 si 17 martie la ROMEXPO
  • 25% dintre acestia au gasit la targ vacantele ideale
  • S-au vandut pachete turistice in valoare de aproximativ 12 milioane de euro
  • Intre 14 si 17 martie 2013, in Complexul Expozitional ROMEXPO a avut loc cea de-a XXIX-a editie a Targului de Turism al Romaniei.

 Deschiderea oficiala a evenimentului a avut loc in data de 14 martie in prezenta doamnei Maria Grapini - Ministrul delegat pentru IMM-uri, Mediu de Afaceri si Turism, doamnei Mirela Matichescu - Vicepresedinte Autoritatea Nationala pentru Turism,  doamnei Corina Martin -  Presedintele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism - ANAT, domnului Dr. Mohammad Murad, Presedinte, Federatia Patronatelor din Turismul Romanesc - FPTR, domnului Nicu Radulescu - Presedintele Organizatiei Patronale a Turismului Balnear din Romania - OPTBR, domnului Misu Chiruc - Presedintele executiv al Asociatiei Nationale de Turism Rural, Ecologic si Cultural - ANTREC Romania si a domnului Ion Viorel Paunescu, Membru de Onoare al Camerei de Comert si Industrie a Romaniei, Presedinte de Onoare al Federatiei Industriei Hoteliere din Romania.

 Prima editie din acest an a inregistrat o serie de premiere pe piata targurilor de turism. Astfel ca, pe langa un numar record de expozanti (275 de companii din tara si din strainatate), evenimentul a adus timp de 4 zile la ROMEXPO peste 30.000 de vizitatori.

Sursa foto: Mojo Advertising

Cea de a 29-a editie a insemnat si o crestere cu aproximativ 20% a valorii pachetelor turistice vandute fata de aceeasi perioada a anului trecut, vizitatorii investind aproximativ 12 milioane de euro in seria vacantelor turistice de primavara-vara a acestui an.

Cea mai mare manifestare turistica a primaverii a insemnat din punct de vedere al expozantilor:

  •  - cel mai mare numar de companii prezente in cadrul Targului - 275 de firme participante, dintre care 180 din Romania si 75 din strainatate (agentii de turism si tour-operatori, hoteluri si pensiuni, agentii de asigurari si banci, organizatori de congrese si turism de afaceri, organizatii patronale si asociatii profesionale, organizatii de promovare a turismului din strainatate, oficii, organizatii si institutii de promovare a regiunilor turistice din Romania, dar si prestatori de servicii de transport, de cazare si de agrement).
  • - 12 organizatii si institutii de promovare a regiunilor turistice din Romania: Maramures, Iasi, Suceava, Dambovita, Tulcea, Buzau, Judetul Alba, Hunedoara, Litoralul Marii Negre, Amara, Baile Herculane, Prahova, Brasov, Bucovina, Sighisoara, Sibiu, Rasnov, Gorj, Delta Dunarii.
  • - 8 participari oficiale din strainatate: Bulgaria, Turcia, Croatia, Serbia, Tunisia, Cipru, Republica Moldova, Autoritatea Regionala de Turism din Grecia.
  • - peste 15.000 mp. suprafata de expunere
Sursa foto: Romexpo.ro

 Vizitatorii au putut alege dintr-o sumedenie de destinatii si perioade pentru a-si petrece vacantele. Fie ca a fost vorba de turism de aventura, croaziere, sejururi exotice, propuneri de "city break”, vacante la tara, circuite culturale, bilete de avion sau asigurari de calatorie, doritorii au beneficiat de discount-uri consistente ce au ajuns si pana la 30%.

Editia de primavara a Targului de Turism al Romaniei a insemnat si o serie de oferte speciale venite din partea operatorilor din zona turismului balenar: "Numeroase oferte de vacante dedicate vizitatorilor interesati de turismul balnear din Romania au fost oferite in cadrul standului Organizatiei Patronale a Turismului Balnear din Romania. In ultimii ani, turismul balnear s-a bucurat de investitii de zeci de milioane de euro, ceea ce face din destinatii precum Tusnad, Govora, Sovata, Vatra Dornei sau Turda o optiune viabila pentru cei care isi doresc un concediu de neuitat” a declarat Mariana Suciu, director general al ROMEXPO S.A. 

 Pentru segmentul business, targul a reprezentat si de aceasta data o importanta platforma de reinnoire a relatiilor existente, de fidelizare a partenerilor traditionali precum si o buna oportunitate de promovare si pozitionare in piata.

 In aceeasi perioada cu Targul de Turism al Romaniei au mai avut loc si Festivalul de spiritualitate, medicina alternativa si terapii complementare - TMA precum si Targul de Produse Traditionale.

 TARGUL DE TURISM AL ROMANIEI este un eveniment organizat de catre ROMEXPO si Camerele de Comert si Industrie din Romania, in parteneriat cu ANAT - Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism din Romania, FPTR - Federatia Patronatelor din Turismul Romanesc, ANTREC - Asociatia Nationala de Turism Rural Ecologic si Cultural si OPTBR - Organizatia Patronala a Turismului Balnear din Romania.