Dacia in greva: Cu cat ii platesc francezii pe romani si care e riscul

Data publicarii: 20-03-2013 | Auto

Salariatii de la Dacia sunt de patru ori mai prost platiti decat cei din Franta, dar de peste doua ori mai bine stipendiati decat cei din Maroc, uzina cu care fabrica de la Pitesti concureaza in mod direct.

Potrivit ultimelor date disponibile, salariul mediu net platit de Renault angajatilor de la Automobile Dacia este de 2.640 de lei, cifra valabila pentru anul trecut. Angajatii Dacia mai beneficiaza de bonuri de masa, cate unul pe zi, dar si de o masa calda in fiecare zi.

Anagajatii mai beneficiaza si de prime de Craciun si de Paste, care au fost, anul trecut, de circa 700 de lei de persoana, fiecare.

Peste 5.000 de angajati ai uzinei Dacia din Mioveni au oprit activitatea, miercuri dimineata, nemultumiti ca nu a fost semnat contractul colectiv de munca si ca revendicarile salariale cerute de ei nu au fost incluse in document. Salariatii cer o majorare salariala de 25%, iar administratia a oferit doar 5%. Negocierile sunt in curs.

Dupa deschiderea fabricii Renault de la Tanger, Maroc, care o concureaza direct pe cea de la Pitesti si care va deveni cea mai eficienta uzina a grupului, tot mai multi membri din conducerea executiva a companiei au avertizat ca productia din Romania poate fi diminuata daca fabrica de la noi devine necompetitiva, inclusiv din cauza cresterilor salariale.

"Situatia indu-striala din Romania este una de care suntem foarte mandri. Avem parte de calitate atat pe partea de inginerie, cat si de fabricatie. Insa, trebuie sa stiti ca lucrurile nu se opresc aici. Exista oricand posibilitatea sa mutam situri fie catre Maroc, fie catre alte tari din Africa, sa mutam partea de industrial, cat si de inginerie si design. De ce? Pentru ca nu ne putem complace, nu putem sa ajungem la un nivel de complezenta. Nu trebuie sa vedem niciodata situatia ca fiind una statica, pentru ca astfel intelegem situatia economica ca fiind una statica si ajungem intr-o mare eroare", spunea toamna Carol Tavares, directorul operational al Grupului Renault.

Integral in ECONOMICA.net