UniCredit Tiriac Bank a realizat, la nivelul anului 2012, un volum de factoring de aproximativ 800 milioane euro

Data publicarii: 26-03-2013 | Finante-Banci

Volumul operatiunilor de factoring derulate de UniCredit Tiriac Bank s-a ridicat anul trecut la 796,5 milioane euro, stabil fata de nivelul inregistrat in 2011.

 «Zona de factoring a reprezentat un segment strategic pentru banca noastra incepand din 2007, volumul creantelor gestionate crescand de zece ori in perioada 2008-2012, in conditiile in care am dorit sa raspundem nevoiei clientilor nostri pentru acest produs, nevoie care, in contextul economic dificil, s-a amplificat constant. Mentinerea volumului de creante cesionat catre compania noastra in 2012 comparativ cu anul anterior a avut la baza o politica de risc prudenta, in sensul in care eforturile noastre s-au concentrat in directia disiparii riscului. Astfel,  numarul de aderenti (companii care au cesionat catre noi creante) a crescut in 2012 la 421, fata de  2011, cand s-a situat la un nivel de 251», a explicat Alecsandra Valasuteanu, Head of Factoring UniCredit Tiriac Bank. 

UniCredit Tiriac Bank ofera un pachet complet de produse de factoring: factoring intern si de export cu si fara regres, factoring de import, servicii de colectare independente, reverse factoring si maturity factoring (Factoring-ul la scadenta se adreseaza debitorilor mari corporatii; astfel, acestia pot beneficia de termene de plata extinse fara a modifica structura relatiei comerciale cu furnizorii, in baza unui acord cu Factorul). De asemenea, ne mandrim cu flexibilitatea si capacitatea de a structura sub facilitati de factoring tranzactii extrem de complexe.

Flexibilitatea produsului si experienta acumulata in ultimii ani ne permit abordarea tuturor domeniilor de activitate, pe care banca noastra le deserveste in mod individual, adaptandu-se la specificul fiecaruia. Astfel, industriile care au contribuit cel mai puternic la volumul de factoring realizat sunt constructiile (28%), urmate fiind de segmentul auto&echipamente (19%), metale & chimicale (14%) si agricultura & industrie alimentara (13%). Structura reflecta, dealtfel, specificul pietei din Romania, constructiile fiind cel mai puternic reprezentate in cadrul tranzactiilor de pe piata interna, in timp ce segmentele auto&echipamente si metale & chimicale sunt reprezentative pentru tranzactiile de export, respectiv import.

Ponderea cea mai mare in rulajul inregistrat la nivelul lui 2012 au avut-o operatiunile din factoring domestic (83.2% din totalul creantelor gestionate). In paralel cu disiparea riscului, banca s-a concentrat insa si pe sustinerea exporturilor si importurilor, efort subliniat de faptul ca rulajul din factoring-ul de export a crescut cu 163% fata de 2011, iar rulajul din tranzactiile de factoring de import a crescut cu 90% fata de 2011, dar si de dobandirea statutului de membru cu drepturi depline al Factors Chain International.

Pachetele de factoring UniCredit Tiriac Bank sunt disponibile pentru companii de orice talie (de la mici - mijlocii, la multinationale), localizate oriunde in Romania, care vand/cumpara produse sau servicii cu plata la termen unui portofoliu de clienti. Companiile cu cifra de afaceri intre 5 si 50 milioane euro au contribuit cu 52% din totalul volumului de factoring derulat de UniCredit Tiriac Bank.

Factoringul este un pachet de servicii pe care banca il pune la dispozitia companiilor in baza creantelor pe care acestea le au asupra clientilor lor. Serviciile incluse in acest pachet sunt: plata in avans a creantelor cu termene scadente situate in viitor, administrarea creantelor, colectarea creantelor si acoperirea riscului de neplata a debitorilor. In structura produselor de factoring se poate regasi, practic, mai mult decat o simpla finantare, in prim plan aflandu-se, de aceasta data, serviciile de consultanta si management pe care Factorul le poate pune la dispozitia companiilor.

"Din punctul de vedere al clientilor, argumentele pentru alegerea unei facilitati de factoring sunt multiple: accesibilitate ridicata in comparatie cu produsele traditionale de finantare pe termen scurt, nesolicitarea unor garantii suplimentare fata de cesiunea creantelor preluate in factoring (element extrem de important in aceasta perioada de blocaj pe piata imobiliara, cand evaluarea potentialelor garantii nu s-a ridicat la nivelul din anii trecuti), eficientizarea cash-flow-ului prin externalizarea serviciilor de colectare a creantelor intr-o perioada in care observam cu totii o inrautatire generala a comportamentului de plata indiferent de domeniu, posibilitatea de a-si plati furnizorii in avans si de a beneficia, astfel, de reduceri de pret, protectia fata de riscul de neplata al debitorilor si, nu in ultimul rand, o finantare flexibila. UniCredit Tiriac Bank este unul dintre liderii pietei de factoring, cu o cota de piata estimata la 27% in 2012 si va continua sa acorde o atentie deosebita produselor de factoring, pentru a putea sprijini cat mai adecvat nevoia de finantare, protectie la riscul de neplata si de eficientizare a fuxurilor de numerar, atat de pregnanta in piata din Romania”, a adaugat Alecsandra Valasuteanu.

Despre UniCredit Tiriac Bank

UniCredit Tiriac Bank este parte a grupului UniCredit, banca europeana de top cu reteaua cea mai extinsa din Europa Centrala si de Est, numarand peste 3.900 sucursale. In Romania, UniCredit Tiriac Bank este una dintre principalele institutii financiare, oferind servicii si produse de inalta calitate pentru toate categoriile de clienti. Banca deserveste 591.000 de clienti, printr-o retea de 208 sucursale.

Banca isi propune sa mentina permanent clientul in centrul activitatilor sale, sa fie un partener cu care se lucreaza usor si sa fie o parte foarte activa a comunitatilor in care isi desfasoara activitatea.

Grupul UniCredit este prezent pe piata din Romania si prin intermediul partenerilor: UniCredit Leasing Corporation, UniCredit Insurance Broker, Pioneer Asset Management, UniCredit Consumer Financing (UCFin) si UniCredit Business Integrated Solutions (UBIS).

Comunicat de presa