Hotii trag trenurile pe linie moarta. Drumul pana la mare dureaza mai mult ca acum 20 de ani
Data publicarii: 01-04-2013 | Turism
O calatorie intre Capitala si litoral dureaza mai mult de cinci ore. Trenurile dintre Bucuresti si Constanta circula mai incet decat acum 20 de ani, desi s-a cheltuit peste un miliard de euro pentru modernizarea acestei linii, tocmai pentru ca trenurile sa mearga cu viteza. De ce nu merg? Pentru ca se fura componente de pe calea ferata, un fenomen care s-a dovedit de neoprit in Romania.
Cu astfel de cazuri se confrunta aproape zilnic dispecerii de trafic de pe linia de cale ferata Bucuresti - Constanta. In loc sa urmareasca totul pe monitoare, trebuie sa se descurce cu informatii trasmise pe hartie, ca acum 100 de ani. Din cauza furturilor, sistemul electronic de monitorizare nu mai functioneaza.
Reporterul Digi24 a mers in gara Sarulesti, unde aproape toate echipamentele din zona au fost furate. Din cauza furturilor, acum, fiecare tren care trece prin aceasta zona trebuie sa opreasca. Sunt cel putin sase minute in plus intre doua statii. Iar intre Capitala si Constanta sunt 16 statii, ceea ce inseamna o intarziere de peste 100 de minute pentru fiecare tren.
Hotii nu sunt deloc pretentiosi. Fura orice pot desface, rupe sau taia rapid. Nici dispozitivele de siguranta, cum ar fi mecanismele de la macazuri, nu le scapa. S-a ajuns chiar in situatia in care unele sine sa nu mai poata fi utilizate, pentru ca s-au furat pana si legaturile care odata tineau sinele pe traverse.
Promisiuni
Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a promis ca liniile vor fi pazite cu ajutorul jandarmilor. Nu a reusit pana acum. "Suntem in proces de stabilire a modului in care facem acest lucru”, declara ministrul la 28 martie. Jandarmeria Romana abia a intocmit un proiect pe care l-a transmis Ministerului Transporturilor. "V-am dat deadline luna mai. Si ma tin de cuvant. Luna mai, sa relansam inclusiv rapidul Bucuresti - Constanta”, a promis ministrul.
Relu Fenechiu promitea insa alt termen in urma cu mai bine de doua luni, la Digi24. "Promit tuturor ca in doua luni maxim. Sper ca si mai repede, dar acum sunt problemele cu aceste zapezi, pe aceasta linie se va merge cu viteza cu care poate trenul sa mearga”, declara ministrul la 19 ianuarie.
Pana la rezolvarea problemelor, calatorii vor parcurge cei 225 de kilometri dintre Bucuresti si Constanta chiar mai incet ca in anul 1989, cu cel mult 20 de kilometri la ora pe unele portiuni. Iar angajatii CFR vor coordona traficul feroviar direct de pe sine.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall