Camera Nationala invitata sa contribuie la finalizarea obiectivelor Agendei digitale pentru Romania, care va permite accesarea fondurilor europene in perioada 2014-2020

Data publicarii: 02-04-2013 | Finante-Banci

Piata comertului electronic din Romania, avantajele dar si provocarile carora comerciantii romani trebuie sa le faca fata in climatul economic actual, raspunderea juridica si modul de securizare a tranzactiilor au fost principalele subiecte abordate in cadrul Conferintei "Comertul electronic si e-business,” organizata de Camera Nationala.  

La eveniment au participat dna Diana Voicu, Director, Ministerul pentru Societatea Informationala, dl Marius Ghenea, Presedintele  Asociatiei Romane a Magazinelor Online, dna Silvia Axinescu, Asociat, Reff & Asociatii (partener Deloitte Romania) si dl Mihai Negulescu, Director, Raiffeisesn Bank Romania. 

Intelegand impactul pe care noile tehnologii informationale si comunicarea il au asupra maturizarii mediului de afaceri si a modului de a face business la nivel international, Sistemul Cameral din Romania s-a preocupat cu prioritate de deprinderea abilitatilor pentru dezvoltarea afacerilor online, a spus in deschiderea conferintei dl Jose Iacobescu, Presedinte fondator al Uniunii Camerelor de Comert Bilaterale din Romania, membru asociat in Colegiul de Conducere al Camerei Nationale, Presedintele Camerei Bilaterale Romania-Liechtenstein, care a  transmis mesajul al ES Presedintele Camerei de Comert Nationale, Dl Mihail M. Vlasov. 

Avand in vedere rolul comertului electronic in economia romaneasca, singurul domeniu care, in conditii de criza economica a avut cresteri importante constante, creand locuri de munca, restructurand sectoare economice si schimband competitia pe piata globala,  Camerele de Comert din tara noastra au organizat cursuri practice de e-business si e-commerce, finantate din fonduri europene, orientate in proportie de 90% spre insusirea aspectelor pragmatice de catre antreprenorii din diversele judete ale tarii.

Multumind pentru oportunitatea creata de Camera Nationala, prin organizarea acestei conferinte, dna Voicu a vorbit despre cadrul european si national de dezvoltare a comertului electronic, in conditiile in care in Romania este mult sub nivelul Europei, tinand cont ca sub 1% din totalul marfurilor vandute de retaileri au fost tranzactionate pe internet in 2010. Reprezentanta Guvernului a vorbit apoi despre necesitatea continuarii dialogului intermediat de Camera Nationala intre autoritati si mediul de afaceri, in special IMM-uri, pentru definitivarea obiectivelor de actiune propuse de Romania in cadrul Agendei digitale 2020.

Dl Marius Ghenea, Presedintele  Asociatiei Romane a Magazinelor Online, s-a referit la cele mai semnificative provocari carora comerciantii trebuie sa le faca fata, subliniind importanta elaborarii unui plan de afaceri, cu un capitol destinat asigurarii capitalului de lucru sau lichiditatilor, tinand cont de refuzul bancilor de a finanta acest tip de business. Lipsa de informatii si de educatie privind siguranta platilor, care determina asteptari distorsionate din partea clientelei sunt, de asemenea, un factor de blocare a pietei de e-commerce in Romania, a subliniat vorbitorul.

Aspectele legislative legate de raspunderea juridica in mediul online au fost abordate dna Silvia Axinescu, Asociat, Reff & Asociatii si dl Mihai Negulescu, Director Raiffeisen Bank Romania a prezentat siguranta serviciilor e-commerce.

Oamenii de afaceri prezenti au continuat dezbaterea in cadrul unei sesiuni de networking. 

Comunicat de presa


Ultimele stiri pe BankNews.ro: