Camera Nationala invitata sa contribuie la finalizarea obiectivelor Agendei digitale pentru Romania, care va permite accesarea fondurilor europene in perioada 2014-2020
Data publicarii: 02-04-2013 | Finante-Banci
Piata comertului electronic din Romania, avantajele dar si provocarile carora comerciantii romani trebuie sa le faca fata in climatul economic actual, raspunderea juridica si modul de securizare a tranzactiilor au fost principalele subiecte abordate in cadrul Conferintei "Comertul electronic si e-business,” organizata de Camera Nationala.
La eveniment au participat dna Diana Voicu, Director, Ministerul pentru Societatea Informationala, dl Marius Ghenea, Presedintele Asociatiei Romane a Magazinelor Online, dna Silvia Axinescu, Asociat, Reff & Asociatii (partener Deloitte Romania) si dl Mihai Negulescu, Director, Raiffeisesn Bank Romania.
Intelegand impactul pe care noile tehnologii informationale si comunicarea il au asupra maturizarii mediului de afaceri si a modului de a face business la nivel international, Sistemul Cameral din Romania s-a preocupat cu prioritate de deprinderea abilitatilor pentru dezvoltarea afacerilor online, a spus in deschiderea conferintei dl Jose Iacobescu, Presedinte fondator al Uniunii Camerelor de Comert Bilaterale din Romania, membru asociat in Colegiul de Conducere al Camerei Nationale, Presedintele Camerei Bilaterale Romania-Liechtenstein, care a transmis mesajul al ES Presedintele Camerei de Comert Nationale, Dl Mihail M. Vlasov.
Avand in vedere rolul comertului electronic in economia romaneasca, singurul domeniu care, in conditii de criza economica a avut cresteri importante constante, creand locuri de munca, restructurand sectoare economice si schimband competitia pe piata globala, Camerele de Comert din tara noastra au organizat cursuri practice de e-business si e-commerce, finantate din fonduri europene, orientate in proportie de 90% spre insusirea aspectelor pragmatice de catre antreprenorii din diversele judete ale tarii.
Multumind pentru oportunitatea creata de Camera Nationala, prin organizarea acestei conferinte, dna Voicu a vorbit despre cadrul european si national de dezvoltare a comertului electronic, in conditiile in care in Romania este mult sub nivelul Europei, tinand cont ca sub 1% din totalul marfurilor vandute de retaileri au fost tranzactionate pe internet in 2010. Reprezentanta Guvernului a vorbit apoi despre necesitatea continuarii dialogului intermediat de Camera Nationala intre autoritati si mediul de afaceri, in special IMM-uri, pentru definitivarea obiectivelor de actiune propuse de Romania in cadrul Agendei digitale 2020.
Dl Marius Ghenea, Presedintele Asociatiei Romane a Magazinelor Online, s-a referit la cele mai semnificative provocari carora comerciantii trebuie sa le faca fata, subliniind importanta elaborarii unui plan de afaceri, cu un capitol destinat asigurarii capitalului de lucru sau lichiditatilor, tinand cont de refuzul bancilor de a finanta acest tip de business. Lipsa de informatii si de educatie privind siguranta platilor, care determina asteptari distorsionate din partea clientelei sunt, de asemenea, un factor de blocare a pietei de e-commerce in Romania, a subliniat vorbitorul.
Aspectele legislative legate de raspunderea juridica in mediul online au fost abordate dna Silvia Axinescu, Asociat, Reff & Asociatii si dl Mihai Negulescu, Director Raiffeisen Bank Romania a prezentat siguranta serviciilor e-commerce.
Oamenii de afaceri prezenti au continuat dezbaterea in cadrul unei sesiuni de networking.
Comunicat de presa
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare