Consumatorul roman prefera marcile proprii, fiindca produsele au calitate similara si sunt cu 20% mai ieftine

Data publicarii: 29-04-2013 | Afaceri

Consumatorul roman s-a orientat foarte mult in actualul context economic catre marcile proprii ale magazinelor, deoarece gaseste produse si articole de calitate similara, dar cu 20% mai ieftine, a declarat, sambata, Delia Nica, director executiv al Asociatiei Marilor Retele Comerciale din Romania (AMRCR), la Antena 3.

"Accesul catre aceste produse mai ieftine, dar cu calitati similare fata de marcile consacrate, este inlesnit pentru populatia cu venituri medii si mici, ce reprezinta grosul clientilor nostri, fara sa excludem si varful acestor produse. (...). Clientii romani sunt din ce in ce mai atenti la calitate, si, daca se duc catre marcile proprii, se duc unde gasesc o calitate similara. Marile lanturi de magazine trateaza marcile proprii cu deosebit interes pentru ca nu isi pot compromite umbrela sub care le fac", a spus Delia Nica. 

Aceasta a precizat ca scaderea TVA ar ajuta foarte mult, mai ales pe produsele alimentare, pentru ca astfel "am intra si noi in randul lumii". 

"Am venit recent din Polonia, unde TVA este 5% pe produse alimentare. Trebuie sa intram si noi in randul lumii pentru ca suntem cu o cota unica de TVA foarte mare", a adaugat directorul executiv al Asociatiei Marilor Retele Comerciale din Romania. 

Producatorii de conserve sustin ca produsele marca proprie ale magazinelor pot fi mai slabe din punct de vedere calitativ, desi ar trebui sa fie identice cu produsele realizate sub marcile fabricilor, declarandu-se nemultumiti de politica marilor lanturi de magazine, care lanseaza marci proprii pentru ca in acest fel se creeaza o concurenta neloiala la raft. 

"In ultima vreme tot mai multe magazine insista si dezvolta un asa zis brand propriu pe care il realizeaza in o serie de capacitati din Romania cat si din exterior. Se insista si se castiga teren pentru brandul privat, propriu, o clonare a brandului national, care duce la o concurenta neloiala intre acelasi produs branduit cu marca fabricii si brandul lantului de magazine. Un produs, de exemplu, se achizitioneaza cu 2 lei, se aplica taxele de marketing care masoara 35-50% sau chiar mai mult, se adauga adaosul magazinului si se ajunge la aproximativ 3,3 lei/unitate de produs", a declarat recent Aurel Tanase, presedintele patronatului Romconserv. 

Sursa: AGERPRES