Romania ocupa locul cinci in clasamentul tarilor cu cei mai multi utilizatori de Internet din ECE

Data publicarii: 02-10-2013 | IT&C

Romania ocupa locul cinci intr-un clasament al tarilor cu cei mai multi utilizatori de Internet din Europa Centrala si de Est, cu 8,9 milioane de persoane, dintre acestia, 2,4 milioane (reprezentand 27% din total) avand varste cuprinse intre 25 si 34 de ani, conform studiului 'The Romanian Internet Users under the glass', prezentat marti, la a treia editie a IAB Forum Romania, de Krystyna Bebenek, expert in Online Audience Measurement, Gemius.

Studiul analizeaza comportamentul utilizatorului roman de Internet, precizeaza un comunicat remis AGERPRES.

In cadrul Forumului, Caroline Henne, regional business development director GfK, a subliniat ca televiziunea nu mai este un canal suficient pentru a garanta eficienta unei campanii de comunicare si trebuie folosit impreuna cu alte medii, precum online si social media.

Gabriel Patru si Ștefan Andrei, integrated communication director, media Direction/ Exact CC, au vorbit despre paid, earned & owned media si au prezentat rezultatele unui studiu realizat in randul consumatorilor si marketerilor. Astfel, 28% dintre consumatori spun ca bannerele si reclamele nu sunt intruzive, in timp ce majoritatea marketerilor sustin contrariul. In legatura cu atasamentul consumatorilor fata de un brand anume, 63% dintre cei intervievati nu au facut o pasiune pentru un brand in ultimii trei ani.

In a treia editie a IAB Forum, speakerii au adus in discutie si personalizarea ca element cheie in interactiunea cu utilizatorii si au identificat ca trenduri importante ecosistemul de computere, social computing si contentul de pe aplicatii. 

Evenimentul a oferit cadrul pentru lansarea mai multor produse si servicii noi. Dan Virtopeanu, managing partner Breeze Mobile, a anuntat primul ghid de mobile marketing din Romania, realizat prin intermediul unui grup de lucru in cadrul IAB Romania, iar Calin Rotarus, BCCCR, a anuntat cursul de obtinere a certificarii Digital Sales Certification, prin intermediul IAB Romania, in timp ce Marius Ursache, chief creative officer, Grapefruit, a prezentat platforma Bravatar.me, un canal de comunicare exclusivist intre branduri si consumatori.

Asociatia IAB Romania a fost creata in anul 2006 si reuneste cele mai importante companii din domeniul publicitatii pe internet: regii de media, agentii de publicitate, furnizori de servicii in domeniul publicitatii online, publisheri autohtoni si filiale internationale. Asociatia IAB Romania este o asociatie profesionala, fara scop lucrativ, neguvernamentala, apolitica si autonoma, care isi propune sa protejeze si sa promoveze interesele profesionale si investitiile realizate pe piata de publicitate online din Romania, sa elaboreze standarde ale industriei si sa creeze cadrul pentru autoreglementare. Asociatia IAB Romania este membru al asociatiei IAB Europe , participand ca membru fondator la reconfigurarea acestei asociatii in 2008.

Sursa: AGERPRES