Prima data in ultimii cinci ani un antreprenor roman cere bani la bursa. Argumente pro si contra IPO AdePlast

Data publicarii: 04-10-2013 | Bursa

Analistii caselor de brokeraj privesc in mod diferit prima oferta publica initiala (IPO) de vinzare de actiuni ale unei companii private din ultimii cinci ani si care a inceput de doua zile. Tradeville vede argumentele pentru succesul ofertei, in vreme ce analistii SSIF Broker Cluj sunt sceptici, potrivit rapoartelor trimise la redactia ECONOMICA.NET.

Marcel Barbut patronul producatorului de materiale de constructii AdePlast (ADE), este primul antreprenor care a avut curajul sa vina la bursa si sa ceara bani pentru dezvoltarea companiei sale. Meritul sau este remarcabil intr-un mediu in care antreprenorii se tem ca ar pierde controlul companiilor lor prin listare.

Intentia lui Barbut dateaza din 2008, cand vremurile devenisera neprielnice pentru o oferta publica initiala de (IPO) de vanzare de actiuni, urmata de listare la bursa.

Totusi, nici acum opiniile analistilor nu sunt toate favorabile.

AdePlast (ADE), este cel mare mare producator roman de materiale de constructii", care, cu toate ca criza a afectat in primul rand sectorul constructiilor, "a cunoscut o dezvoltare continua", cu o crestere de aproximativ 80% a cifrei de afaceri, in perioada 2007 - 2012", constata analistul Bogdan Gherghe de la casa de brokeraj Tradeville.

Tradeville crede in "succesul listarii" la Bursa de Valori Bucuresti (BVB) a AdePlast, dupa ce oferta se va fi finalizat.

Alte argumente pro de la Tradeville, preluate din raportul trimis la redactia ECONOMICA.NET:

  • - Compania exporta in tarile arabe, in Germania, Austria, Ungaria, Ucraina si Moldova.
  • - "Produsele companiei sunt printre cele mai folosite in programele de reabilitare a blocurilor, care i-ar asigura potentialul de dezvoltare si in urmatoarea perioada".
  • - Adeplast ar putea plati dividende chiar din 2014.