ANCOM: Romania are peste 25,5 milioane de abonati la telefonia mobila si 4 milioane la telefonia fixa

Data publicarii: 09-10-2013 | IT&C

Serviciile de comunicatii din Romania conecteaza in prezent in jur de patru milioane de abonati la telefonia fixa si peste 25,5 milioane de abonati la telefonia mobila, iar aproape jumatate din gospodariile din Romania au o conexiune la internet fix si peste 85% dintre ele un abonament la servicii de retransmisie a programelor audiovizuale, releva datele furnizate miercuri de Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM).

Potrivit ANCOM, romanii pot afla informatii despre serviciile de comunicatii electronice pe care le utilizeaza (telefonie, internet si televiziune), precum si despre serviciile postale in cadrul sectiunii Infocentru de pe site-ul ANCOM.

In zilele de 9 si 10 octombrie, Infocentrul ANCOM este prezent si offline la Internet & Mobile World 2013, targ dedicat industriei de comunicatii ce are loc la Romexpo. Vizitatorii pot afla de la specialistii ANCOM ce trebuie sa aiba in vedere atunci cand aleg un serviciu de comunicatii electronice, care este modalitatea in care pot incheia un contract (care poate fi in scris, dar si prin telefon sau online) si la ce ar trebui sa fie atenti inainte de a-l semna (durata acestuia, timpul de instalare si activare a serviciului, tarifele aplicabile etc.).

ANCOM isi propune sa creasca gradul de informare al utilizatorilor cu privire la incheierea contractelor pentru servicii de comunicatii, concentrandu-se asupra situatiilor semnalate prin petitiile primite de Autoritate. Numai in anul 2013, pana la data de 1 octombrie, ANCOM a primit 863 de petitii cu privire la diferite aspecte legate de relatia utilizator-operator.

"Marea majoritate a problemelor semnalate de utilizatori anul acesta se refera la relatia contractuala dintre acestia si furnizorii de servicii de comunicatii electronice, mai precis la aspecte privind derularea, prelungirea, incetarea contractelor sau neincluderea anumitor clauze minime obligatorii in contracte. Nemultumirea utilizatorilor provine, in principal, din neintelegerea prevederilor din contracte, generata fie de complexitatea acestora si informarea insuficienta din partea furnizorilor, fie de faptul ca utilizatorii nu citesc cu atentie contractele la momentul semnarii lor. Alte aspecte semnalate Autoritatii au vizat neintelegeri privind modalitatea in care sunt tarifate si facturate serviciile de comunicatii electronice, precum si calitatea acestora, viteza scazuta de transfer a datelor in cazul serviciului de acces la internet si intarzieri la instalarea serviciului contractat", se arata in comunicatul ANCOM.

In cazul serviciilor postale, cele mai frecvente probleme semnalate se refera la faptul ca utilizatorii nu primesc sau primesc cu intarziere contravaloarea bunurilor livrate prin serviciul ramburs desi suma este incasata de la destinatari, precum si la deteriorarea continutului coletelor. Pentru evitarea unor astfel de situatii, utilizatorii trebuie sa citeasca cu atentie conditiile generale de furnizare a serviciilor postale, inclusiv mecanismul de solutionare a reclamatiilor.

In Infocentrul ANCOM, utilizatorii au posibilitatea sa afle informatii detaliate si despre serviciile postale, conditiile pentru depunerea trimiterilor postale si modul de solutionare a reclamatiilor, dar si o baza de date cu furnizorii autorizati si punctele de acces ale acestora. Utilizatorii trebuie sa stie ca drepturile si obligatiile lor sunt stabilite prin conditiile generale privind furnizarea serviciilor postale, document ce reprezinta in fapt contractul incheiat intre un furnizor si utilizatorii serviciilor postale prestate de acesta, chiar daca nu este un contract incheiat in scris. Un astfel de contract se considera incheiat la momentul acceptarii unei trimiteri postale in reteaua postala a furnizorului respectiv.

ANCOM precizeaza ca furnizorii au obligatia sa puna la dispozitia utilizatorilor conditiile generale privind furnizarea serviciilor postale.

Sursa: AGERPRES