Global City Business Park: Top preferinte ale companiilor la alegerea birourilor

Data publicarii: 15-10-2013 | Imobiliare

  • Birourile de tip open space sau conceptele "hot desk”, tot mai preferate de companiile multinationale 
  • Lumina naturala, specificatiile tehnice, accesibilitatea si locurile de parcare - pe lista de criterii pentru alegerea unui spatiu de birouri

Existenta luminii naturale, posibilitatile de parcare si proximitatea fata de mijloacele de transport in comun sunt unele dintre cele mai importante aspecte de care tin cont companiile atunci cand sunt in cautarea unui spatiu de birouri, potrivit unei analize recente realizata de Global City Business Park, unul dintre principalele proiecte de birouri din zona de Nord a Bucurestiului detinut de fondul de investitii Global Finance. 

Astfel potrivit reprezentantilor Global City Business Park, companiile cauta un spatiu de birouri usor de personalizat, ce poate fi adaptat nevoilor lor specifice de business, atat in ceea ce priveste locatia, cat si facilitatile puse la dispozitie. De asemenea, un aspect deosebit de important in momentul alegerii unui spatiu de birouri este acordat si raportului calitate - pret oferit, dar si costurilor de mentenanta.


Ce criterii au companiile pentru alegerea unui spatiu de birouri

Flexibilitatea spatiului (posibilitatea de compartimentare in functie de nevoi)

Spatiile de parcare disponbile

Lumina naturala

Proximitatea fata de mijloacele de transport in comun

Sistemele HVAC avansate (incalzire, ventilatie, climatizare)

Facilitatile cladirii / complexului (farmacie, magazine, restaurante, banci etc.)

Raport calitate - pret

Costuri de mentenanta


Printre cele mai importante aspecte care influenteaza alegerea unei  spatiu de birouri, pe langa preferinta pentru anumite locatii, se numara si posibilitatea de compartimentare a spatiului in functie de nevoi, accesul la lumina naturala si accesul la mijloacele de transport in comun. Facilitatile prezente in cadrul cladirii sunt si ele foarte importante, companiile dorindu-si sa vina in sprijinul angajatilor. Astfel, sucursalele bancare, farmaciile, magazinele si restaurantele aflate in cadrul complexurilor de birouri sau in imediata lor vecinatate reprezinta un avantaj.

In ceea ce priveste  design-ul birourilor, in ultimii ani, majoritatea companiilor, in special cele multinationale, au optat pentru cele de tip open space, acest lucru asigurandu-le o planificare mai eficienta a spatiului si, de asemenea, o comunicare mai buna intre departamente. Mai mult, tot in randul multinationalelor, a luat amploare si conceptul biroului de tip "hot desk”, sistem foarte flexibil care nu presupune un spatiu de lucru stabil pentru fiecare angajat in parte, acesta avand posibilitatea de a-si schimba biroul in functie de tipul de activitati pe care le desfasoara.

Potrivit reprezentantilor Global City Business Park, acesta este un moment prielnic pentru companiile care isi doresc relocarea sau inchirierea unui spatiu de birouri luand in considerare situatia actuala a pietei imobiliare, acestea avand posibilitatea de a beneficia de un raport calitate-pret excelent pentru o parte dintre proiectele existente.

Cu toate acestea, este foarte important ca, in momentul cautarii unui spatiu de birouri, companiile sa acorde o atentie sporita principalelor nevoi pe care le au si sa nu faca rabat la calitatea serviciilor puse la dispozitie. Un alt aspect ce trebuie, de asemenea, luat in calcul este reputatia proprietarilor cladirii. In cazul in care spatiul nu este ales corespunzator, exista riscul unor costuri ridicate pe termen lung si chiar probleme in ceea ce priveste confortul locatarilor si utilizarea spatiului inchiriat.

In ceea ce priveste proiectul Global City Business Park, acesta a fost special conceput pentru a raspunde principalelor nevoi ale chiriasilor, oferind spatii de clasa A cu o eficienta ridicata, accesibile, posibilitatea de adaptare a spatiului inchiriat in functie de nevoi, sistemele HVAC avansate si un raport calitate - pret optim. Un alt avantaj al proiectului il reprezinta mixul de retail la care au acces angajatii, in complex fiind disponibile un restaurant self service, un business lounge, un coffee shop, un salon de infrumusetare, o farmacie, 2 ATM-uri si un magazin Inmedio.