Operatorii de cablu - cel mai profitabil segment al industriei de media si divertisment la nivel global
Data publicarii: 28-10-2013 | Media
- Segmentul operatorilor de cablu este cel mai profitabil din industria de media si divertisment, cu o marja a profitului de 41%
- Sectorul de media interactiva a inregistrat cea mai mare rata de crestere a EBITDA in USD, de 22%
- Sectorul de film si televiziune isi reduce costurile de productie prin scaderea numarului de produse lansate si inregistreaza venituri in crestere cu 11% din platformele digitale de streaming
Pentru prima data in ultimii cinci ani, se asteapta ca industria de media si divertisment sa inregistreze in 2013 o evolutie mai buna, peste indicii bursieri, se arata in noul raport EY: Spotlight on Profitable Growth: Media and Entertainment.
Veniturile globale inregistrate si EBITDA in USD au continuat sa creasca in mod constant pentru companiile din sectorul de media si divertisment, in timp ce multe alte industrii continua sa se confrunte cu mari greutati in aceasta perioada economica dificila.
Raportul ofera o comparatie intre performantele intregii industrii de media si divertisment raportate la principalii indici bursieri, precum si un clasament cu primele 10 segmente din industrie conform profitabilitatii si ratei de crestere a profitabilitatii.
Se estimeaza ca industria de media si divertisment va depasi in 2013 principalii indici bursieri ai industriei (figura 1). Conform calculelor realizate de EY, e de asteptat ca 10 segmente ale industriei sa inregistreze o marja de profit de 26% in 2013. Prin comparatie, conform indicelui S&P 500, marja EBITDA a companiilor care fac parte din indice va fi de 24%, conform indicelui FTSE 100 - de 23 %, conform indicelui CAC 40 - de 18%, conform indicelui DAX 30 - de 16% si conform indicelui Nikkei - de 12%.
”Companiile de media si divertisment isi mentin si isi dezvolta afacerile, in primul rand, crescandu-si veniturile din digital si reducandu-si treptat activitatile din media traditionale, in corelatie cu cerintele pietei ", a declarat Elena Badea, Director de Marketing la EY Romania.
In pietele emergente, cresterile din publicitate, precum si cresterea veniturilor si a consumului media au contribuit la o crestere constanta a cifrei de afaceri, in timp ce, in cazul pietelor mature, consumatorii au continuat sa migreze catre digital.
Conform clasamentului privind profitabilitatea generala a celor 10 segmente din industria de media si divertisment pe parcursul celor cinci ani analizati in raport (2009-2013 - figura 2), operatorii de cablu au inregistrat cel mai mare indice al profitului, cu o medie de 41%, urmati de canale TV transmise prin cablu, cu o medie a profitului de 37%, media interactiva - 35%, televiziune prin satelit - 26%, jocuri electronice - 25%, conglomerate media - 23%, servicii de dezvoltare de continut si informatii - 19%, difuzare TV - 17%, productie de film si televiziune - 10% si muzica - 10%.
In ceea ce priveste estimarile de profitabilitate pentru 2013, clasamentul din sectorul de media si divertisment s-a schimbat comparativ cu media ultimilor cinci ani. Astfel, pe locul intai trec operatorii de cablu - cu 41%, urmatoarele clasate fiind: canalele TV transmise prin cablu - cu 38%, media interactiva - cu 33%, jocurile electronice - cu 26%, televiziunea prin satelit - cu 25%; conglomeratele media - cu 25%, difuzarea TV - cu 19%, serviciile de dezvoltare de continut si informatii - cu 19%, productia de film si televiziune - cu 12% si muzica - cu 10%.
O privire retrospectiva asupra ratelor de crestere anuale pentru perioada 2009-2013 (figura 2) arata ca, in termeni de EBITDA exprimat in USD, media interactiva este segmentul cu cea mai rapida crestere din sectorul de media si divertisment cu o rata de 22%, urmat de jocurile electronice - cu 14%, productia de film si televiziune - cu 11%, retelele de cablu - cu 10%, conglomeratele media - cu 9%; difuzarea TV - cu 9%, televiziunea prin satelit - cu 8%, operatorii de cablu - cu 6%, serviciile de dezvoltare de continut si informatii - cu 2% si muzica - cu 1%.
Raportul include si o serie de informatii specifice fiecaruia dintre cele 10 segmente din sectorul de media si divertisment analizate, prezentand oportunitatile identificate, provocarile si perspectivele de crestere in viitor. Cateva dintre acestea ar fi:
- Companiile de media interactiva vor inregistra cresteri solide din dezvoltarea publicitatii online.
- Companiile de jocuri electronice inregistreaza cresteri EBITDA (in USD) datorita cresterii consumului pe platformele de jocuri sociale si ocazionale (casual gaming).
- In pofida cresterilor de costuri, companiile de televiziune prin satelit inregistreaza cresteri constante ca urmare a optimizarii costurilor si a cresterii veniturilor.
- Publicitarii vor continua sa valorifice abilitatea emisiunilor de televiziune de a ajunge la o audienta mai numeroasa, in ciuda dezvoltarilor inregistrate de platformele concurente.
- In 2012, veniturile globale din muzica au crescut pentru prima data din 1999 incoace, datorita serviciilor digitale cu licenta de furnizare de muzica si a descarcarilor platite de muzica.
- Companiile de print de ziare si reviste vor continua sa se confrunte cu provocari din cauza declinului veniturilor din publicitate si scaderii numarului de abonamente platite. Cu toate acestea, companiile care furnizeaza servicii de informatii de business au raportat venituri si marje de profit stabile.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare