Doua service-uri auto din Timisoara membre ASSAI au solicitat falimentul societatii Uniqa Asigurari SA

Data publicarii: 10-12-2013 | Finante-Banci

Asociatia Societatilor de Service Auto Independente ( A.S.S.A.I.) informeaza institutiile media din Romania despre actiunile de cerere a falimentului depuse de catre doua unitati service din Timisoara membre ASSAI pentru neplata reparatiilor in termenul legal.

"Desi am incercat gasirea unor solutii de rezolvare amiabila ale platilor acestor dosare de dauna cu Directorul de daune al societatii de asigurari intr-un termen rezonabil de timp, acesta a preferat sa ma asigure de grija pe care Uniqa Asigurari o are fata de asiguratii/pagubitii sai, fara insa, sa achite plata dosarelor de dauna.” - Cristian Muntean, Director ASSAI.

ASSAI atrage atentia tuturor soferilor ca in luna Decembrie, inainte de a cumpara o polita de asigurare RCA sa consulte prima pagina a societatilor de asigurari si sa verifice rubrica de reclamatii pe care aceste societati le inregistreaza la Autoritatea de Supraveghere Financiara.

Sesizam Autoritatea de Supraveghere Financiara asupra faptului ca Uniqa Asigurari nu a actualizat informatiile de pe site-ul societatii privind situatia reclamatiilor " in primele 5 zile ale fiecarei luni” ( ultima situatie postata pe site fiind raportarea pentru luna Septemebrie ) incalcand astfel prevederile Articolului 12 (1) din Ordinul Nr.11/2012.

Societatea de asigurari Uniqa Asigurari prin netransmiterea acestor informatii in termenul legal pe site-ul societatii, in special in preajma campaniilor de vanzare a politelor RCA ( Luna Decembrie si Luna Iunie ) nu a asigurat transparenta unei informari corecte fata de consumatorul de produse de asigurari, fapta prevazuta si sanctionabila conform Ordinul Nr.11/2012 emis de catre CSA.

Pentru a indeparta orice suspiciuni care planeaza asupra Autoritatii de Supraveghere Financiara privind modul in care aceasta institutie intelege a supraveghea Piata de Asigurari din Romania care creeaza din ce in ce mai multe probleme asiguratilor si pagubitilor in ultimul an, adresam rugamintea de a aplica cu promptitudine masurile legale prevazute la Articolul 13 din Ordinul Nr.11/2012 si sa faca publice sanctiunile in termen legal.

Art.12 (1) din Ordinul Nr.11/2012 prevede urmatoarele:Art. 12. - (1) Informatiile precizate la art. 9 vor face referire la petitiile transmise catre Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor cu privire la activitatea asiguratorilor si vor fi actualizate in primele 5 zile ale fiecarei luni. Datele vor fi prezentate sub forma de tabel. Tabelul va fi amplasat in interiorul unei pagini dedicate, accesibila prin intermediul unei ferestre ce se va deschide in momentul accesarii paginii principale a site-ului. Structura tabelului si caracteristicile formatului textului afisat sunt prezentate in anexa nr. 2, care face parte integranta din prezentele norme.

Art.13 din Ordinul Nr.11/2012 prevede urmatoarele:

Art. 13. - Nerespectarea in orice mod a dispozitiilor prezentelor norme se sanctioneaza de catre Comisia de Supraveghere a Asigurarilor in conditiile si potrivit prevederilor art. 8 si 39 din Legea nr. 32/2000, cu modificarile si completarile ulterioare. 

"Prin neplata daunelor, firma Uniqa Asigurari pune aceste service-uri auto in imposibilitatea da a achita taxele catre bugetul de stat si de a acorda salariile angajatilor in prag de sarbatori.” - Cristian Muntean, Director ASSAI.

comunicat de presa Asociatia Societatilor de Service Auto Independente ( A.S.S.A.I.)