13 milioane de conversatii din social media arata ce cred consumatorii despre platile mobile

Data publicarii: 25-02-2014 | Finante-Banci

Conform celui de-al doilea studiu MasterCard anual despre platile mobile, conversatiile s-au schimbat de la "de ce plati mobile?” la "ce metoda anume?” - ceea ce determina cresterea acceptarii la comercianti 

MasterCard si PRIME Research au anuntat rezultatele celui de-al doilea studiu anual global, MasterCard Mobile Payments, care a urmarit peste 13 milioane de comentarii in social media - pe Twitter, Facebook, bloguri si forumuri din toata lumea. Studiul arata o atitudine pozitiva fata de platile mobile si o crestere rapida a utilizarii si a acceptarii la comercianti. Acestia au o evaluare pozitiva in 88% din cazuri, iar unii dintre ei citeaza acceptarea platilor mobile drept un avantaj competitiv. Pe masura ce consumatorii recurg din ce in ce mai mult la optiuni de plata mobile, comerciantii care nu doresc sa accepte astfel de plati se pot vedea in dezavantaj.

Studiul arata ca 2013 a fost anul in care platile mobile au facut trecerea de la "concept” la "utilizare”. Cei care folosesc deja acest tip de plati au initiat 81% dintre conversatii in 2013. Aceasta concluzie reprezinta o schimbare fata de 2012, cand doar 32% dintre cei care vorbeau despre plati mobile le si folosisera. Chiar daca exista inca preocupari legate de securitate, studiul demonstreaza ca si consumatorii si comerciantii au trecut de la "de ce sa folosesti platile mobile?” la "ce optiune de plata mobila ar trebui folosita?”. De fapt, 2014 s-ar putea sa fie anul cand se vor crea relatii de loialitate pe termen lung pentru anumite branduri mobile si tipuri de cumparaturi, ceea ce inseamna ca cei care au in vedere platile mobile ar trebui deja sa urce la bord.

Consumatorii adopta solutiile de plati mobile 

• Da adoptiei, Nu confuziei: Confuzia generata de optiunile de plata mobile, pe care o scotea in evidenta studiul din 2012, a fost inlocuita de discutii centrate pe calitatea diverselor produse. 

Cercetarea arata cum consumatorii au incetat sa se mai intrebe daca sa foloseasca platile mobile (pe locul 3 in topul celor mai discutate subiecte in 2012) si acum se intreaba ce optiune de plata mobila sa foloseasca (pe locul 2 in topul celor mai frecvente subiecte de discutie in 2013).

• Schimbari semnificative in discutii: Utilizatorii sunt cei care dau tonul conversatiilor (81%). 

Non-utilizatorii au initiat 68% dintre conversatii in 2012. Schimbarea indica faptul ca acum consumatorii au trecut de la discutiile despre plati mobile la testarea diverselor optiuni.

• Mai multe conversatii cu ton pozitiv: Atitudinea fata de platile mobile s-a imbunatatit considerabil in randul utilizatorilor (74% in 2013, 58% in 2012). Non-utilizatorii si-au pastrat atitudinea pozitiva (79% in 2013, 76% in 2012). Acest lucru demonstreaza ca experienta utilizatorilor cu platile mobile, calitatea tehnica si reteaua de acceptare se imbunatatesc pentru consumatori. 

• Exista imbunatatiri, dar este loc de mai bine: Atitudinea consumatorilor fata de tranzactia efectiva s-a imbunatatit (63% in 2013, de la 34% in 2012). Acest punct ramane, totusi, o oportunitate de imbunatatire, avand in vedere ca este inca un motiv de frustrare pentru utilizatori. 

Oportunitate pentru comercianti

• Acceptarea conteaza: Acceptarea de catre comercianti este cel mai vizibil subiect, generand 15% din totalul conversatiilor si 48% din conversatiile comerciantilor. Studiul arata ca atat consumatorii, cat si comerciantii sustin platile mobile (86%), ceea ce este posibil sa duca la cresterea acceptarii din partea comerciantilor in 2014. De fapt, disponibilitatea la comercianti nu mai constituie o bariera pentru non-utilizatori, cum era in 2012, ci este cel mai mai frecvent discutat subiect cu ton pozitiv, in general, in 2013. 

• Implicarea comerciantilor: Comerciantii sustin 22% dintre conversatii si au o atitudine pozitiva in proportie de 88%. Sudiul a aratat ca aproximativ 90% dintre conversatiile comerciantiilor sunt initiate de cei care au implementat solutii mobile. Cei care nu au facut inca acest pas recurg la social media pentru a cauta sfaturi pe aceasta tema, de la ceilalti comercianti.

• Solutii convenabile: Comerciantii care accepta plati mobile considera confortul acestora un factor-cheie, cu o evaluare pozitiva/neutra in proportie de 97%. Studiul arata cum comerciantii discuta despre beneficiile platilor mobile si pentru ei si pentru consumatori, in multe cazuri considerandu-le un important punct de diferentiere pentru afacerea lor. 

Sunt necesare mai multe informatii despre siguranta:

• Confuzii privind siguranta: Eforturile de informare a consumatorilor vor fi cruciale pentru succesul si adoptarea platilor mobile. Intrebarile privind securitatea duc la o evaluare negativa in proportie de 66%.

• Oportunitatea educatiei: In ciuda securitatii solide, inca exista confuzii in legatura cu modul in care tehnologia mobila va afecta lupta impotriva tranzactiilor frauduloase si neautorizate. 

Consumatorii care folosesc MasterCard pentru plati mobile sunt protejati de tranzactii frauduloase prin politica sa de 0 liability.

Platile mobile, sustinute de MasterPass™

MasterPass, serviciul digital al MasterCard, simplifica tranzactiile facute de pe dispozitive conectate, incluzand PC-uri, tablete si telefoane inteligente. Consumatorii pot stoca in siguranta marduri MasterCard si sub alte marci, de debit, credit si preplatite - inclusiv produse Visa, American Express, Discover si altele - date de contact si altele. Acest lucru simplifica procesul de finalizare a unei tranzactii de pe un dispozitiv conectat, in special de pe cele cu ecran mai mic.

MasterPass este acceptat de peste 30.000 de comercianti, inclusiv J. Crew, Brooks Brothers, Orvis, Live Nation-Ticketmaster si Singapore Airlines. Este disponibil in Australia, Canada, Marea Britanie si SUA, iar in viitorul apropiat se va extinde in Belgia, Brazilia, China, Franta, Israel, Olanda, Singapore, Spania si alte tari.

Despre studiu

PRIME Research a derulat studiul Mobile Payments pe 56 de piete, in 26 de limbi, in America de Nord si America de Sud, Europa, Africa, Asia si zona Pacificului, pentru a evalua utilizarea produselor, disponibilitatea de a adopta aceste metode de plata si atitudinea fata de optiunile existente. Prin intermediul metodelor analitice proprietare detinute de PRIME in domeniul social media si al tehnologiei, firma de cercetare a identificat 13 milioane de comentarii relevante in social media, din martie 2013, pana in decembrie 2013, pe tema inovatiei in domeniul platilor mobile, in contextul MasterCard si al altor jucatori din industrie. Analiza calitativa arata ca majoritatea postarilor constau in diseminare de stiri (92% pozitive/factuale si doar 8% cu un ton negativ, ce reflecta continutul original din mass-media traditionale). Dintre cele 13 milioane de postari, 5.000 dintre cele mai substantiale au constituit subiectul unei analize de continut detaliate, realizata de expertii PRIME Research.