Cardul de credit nu mai este doar un plastic cu o suma de bani: criza a curatat piata
Data publicarii: 10-04-2014 | Finante-BanciCardul de credit este un instrument financiar care poate duce la ruina financiara a consumatorului daca acesta nu stie sa il foloseasca. Dar comportamentul utilizatorului de card de credit s-a modificat mult dupa criza financiara, iar cultura clientului vizavi de acest produs este mai ridicata acum, sustine Anca Motca, director general adjunct al Garanti Bank, banca care are in portofoliu unul dintre cele mai populare carduri de credit, Bonus Card.
"Acum 5 ani, cultura vizavi de cardul de credit nu era extrem de ridicata. Cred ca si acum piata romaneasca, spre deosebire de alte piete din regiune, are un apetit mai scazut pentru acest produs. Se vede si din evolutia pietei: cardurile de debit au crescut mult mai puternic fata de cele de credit", spune Motca.
Pentru mult timp, intelegerea cardului de credit s-a limitat la „niste bani in plus”, el nefiind perceput pentru utilitatea lui si nici nu s-a inteles ca nu este un credit de nevoi personale.
"Interpretarea cardului a fost multa vreme asa, probabil si din cauza bancilor, pentru ca nu am stiut sa ii dam acea utilitate de care are nevoie clientul si sa inteleaga beneficiile cardului de credit, sa nu fie doar un plastic cu o suma de bani. Dar sunt doua parti in ecuatie: este consumatorul care trebuie sa fie dornic sa inteleaga si banca care trebuie sa explice intr-un mod sanatos", a adaugat Motca.
Ea a explicat ca in ultimii cinci ani s-au schimbat si reglementarile bancare, iar acest lucru a facut curatenie in piata si a condus la o utilizare mai sanatoasa a produsului.
Intrebata daca acum, dupa ultimele reglementari, dobanzile mari pe cardurile de credit sunt comunicate intr-un mod mai transparent clientilor, directorul Garanti Bank a precizat ca "nicio banca nu va spune dobanda cardului de credit in comunicarea de marketing".
Continuarea, pe Wall-Street.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall