Clauzele pe care ANPC vrea să le elimine din contractele de credit ale Volksbank şi Banca Românească
Data publicarii: 10-04-2014 | Finante-BanciPrintre băncile chemate în instanţă de către ANPC se numără şi Volksbank şi Banca Românească. ANPC vrea să elimine diferite comisioane şi clauze de dobândă din contractele de credit încheiate de cele două bănci înainte de 2010.
ANPC a chemat în instanţă opt bănci după data de 1 octombrie 2013, după ce legea 193/2000 privind clauzele abuzive din contractele încheiate între consumatori şi profesionişti a fost modificată. Noile prevederi spun că o clauză dintr-un contract preformulat declarată ca fiind abuzivă va fi eliminată din toate contractele profesionistului care a propus aceste contracte, la iniţiativa ANPC sau a unei asociaţii de consumatori.
în cazul Volksbank, comisarii ANPC au trimis în judecată banca pentru clauza privind comisionului de risc. Acest comision, rebotezat în comision de administrare în 2010 cu ocazia OUG 50, a stat la baza celor mai multe procese intentate băncii de către clienţi, şi reprezintă în jur de o treime din valoarea ratei lunare. După unele surse, banca a pierdut 2.000 de procese până în acest moment, unele cu mai mulţi clienţi în dosar.
Grecii de la Banca Românească au probleme cu ANPC din cauza comisionului de monitorizare, fiind considerat identic cu comisionul de administrare, care este perceput astfel de două ori şi a diferitelor clauze de dobândă. La fel cum am văzut şi în cazul BCR sau al OTP Bank , cei de la Banca Românească au utilizat dobânzi interne pentru calculul dobânzilor variabile, fără să includă în contract şi modul de calcul al acestora. De asemenea, cei de la Banca Românească stipulează în contractele de credit ipotecar că dobânda variază în funcţie de Euribor/Libor/Euribor + marjă, la fiecare trei luni, dar îşi arogă dreptul de a modifica sau nu dobânda, deşi variaţia indicatorilor din piaţă ar trebui să oblige la modificarea dobânzii curente.
Continuarea, pe Economica.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall