CE atacă taxa cu care Ungaria stoarce de bani presa, iar Budapesta critică strategia anticriză a UE

Data publicarii: 16-06-2014 | Finante-Banci
Conflictul politic dintre premierul maghiar Viktor Orban şi UE a revenit în prim-plan după adoptarea de către parlamentul ungar a unei taxe pe veniturile din publicitate ale companiilor de media care trezeşte Comisiei Europene temeri că va limita „libertatea presei”, dar promovată de guvern ca mod de a forţa sectorul media privat, foarte profitabil, să împartă cu cel public povara aducerii de venituri la buget.

CE a anunţat că analizează noua lege, despre care Orban spune că „face dreptate”, dar nu a ajuns încă la o concluzie clară. Ryan Heath, purtătorul de cuvânt al comisarului european pentru Agendă Digitală Neelie Kroes, a spus că există „multe tipuri de acţiuni guvernamentale care stârnesc temeri privind libertatea media şi în acest context se poate spune că CE este îngrijorată cu privire la efectele acestei taxe asupra libertăţii media”.

Tot în conflictul dintre Ungaria şi UE, comisarul european pentru afaceri sociale, maghiarul Laszlo Andor, a atacat strategia Uniunii de combatere a crizei economice, afirmând că „politicile de austeritate au agravat de multe ori criza”.

Comisia Europeană a avut în ultimii ani mai multe conflicte cu guvernul populist al premierului Orban, exprimându-şi îngrijorarea privind o serie de taxe speciale pe care guvernul maghiar le-a introdus începând cu anul 2010 în mai multe sectoare de servicii dominate de companii străine. Impozitele au avut la început caracter temporar, dar între timp au fost permanentizate.

Orban a declarat că majorarea taxelor pe care le plătesc companiile va permite reducerea taxelor pe veniturile angajaţilor. Deşi acest lucru sună bine pentru cetăţenii obişnuiţi, companiile împovărate cel mai mult cu taxe şi-ar putea transfera costurile mai mari în preţurile finale către clienţi, sau ar putea chiar părăsi piaţa.

Continuarea, in ZF.