O noua runda de discutii intre reprezentantii ROMATSA si conducerea Ministerului Transporturilor, pe 21 iulie

Data publicarii: 16-07-2015 | Economie
Patronatul şi sindicatul ROMATSA trebuie să prezinte până marţi, 21 iulie, anumite clarificări şi soluţii la cele 14 revendicări ale sindicatelor ce vizează zona profesională, cea mai importantă fiind cea legată de vârsta pensionării controlorilor de trafic.
Potrivit unui comunicat de presă postat pe site-ul Ministerului Transporturilor (MT), echipele de negociere de la ROMATSA s-au întâlnit miercuri cu reprezentanţii Ministerului Transportului, iar Iulian Matache, secretar de stat în MT, a solicitat puncte de vedere ambelor părţi implicate în conflict.
Potrivit MT, în cadrul întâlnirii s-a discutat, punctual, fiecare revendicare şi s-au găsit abordări comune şi propuneri de soluţionare pentru multe dintre acestea.
"Reprezentanţii conducerii Ministerului Transporturilor au solicitat ca până marţi, 21 iulie 2015, când va avea loc o noua rundă de discuţii, atât patronatul, cât şi sindicatul ROMATSA, să prezinte clarificări şi soluţii la cele 14 puncte discutate", se arată în comunicat.
Controlorii de trafic aerian au intrat, miercuri, în grevă de avertisment, timp de două ore, între 11,00 şi 13,00, cauzele fiind neîncheierea Contractului Colectiv de Muncă, dar şi nerezolvarea unui număr de 14 revendicări ale sindicatelor. Acestea vizează protecţia salariaţilor, siguranţa traficului aerian, dar şi drepturile sindicale, cea mai importantă fiind cea legată de vârsta pensionării.
Potrivit liderului Sindicatului Controlorilor de Trafic Aerian (ATCOR), Gabriel Tudorache, controlorii de trafic aerian au asigurat în prima oră de grevă de avertisment 33% din trafic, iar în cea de-a doua oră, la solicitarea Eurocontrol, în jur de 52% din traficul care trebuia să aibă loc orele 12,00 şi 13,00.
Ulterior, activitatea controlorilor de trafic aerian a revenit la normal, însă sindicatele nu exclud declanşarea unei greve generale, în condiţiile în care au fost deja strânse în jur de 900 de semnături, deşi pentru o astfel de acţiune sindicală sunt necesare doar 630 de semnături.
De asemenea, sindicatele din ROMATSA intenţionează să acţioneze în justiţie Consiliul de Administraţie şi Ministerul Transporturilor pentru "ilegalităţile care s-au făcut pe parcursul ultimelor luni".
Sindicaliştii reclamă neîncheierea Contractului Colectiv de Muncă pe 2015, care cuprinde şi 14 revendicări ale sindicaliştilor, printre care scăderea vârstei de pensionare la 55 de ani şi introducerea unui articol prin care, după această vârstă, un controlor de trafic aerian să aibă posibilitatea să fie trecut pe un alt post în ROMATSA pe măsura pregătirii lui la o direcţie operaţională sau de siguranţă.
De asemenea, sindicatele critică noua organigramă a regiei, care, spun ei, a fost făcută pentru a crea 46 de posturi doar în aparatul administrativ.
"Noua organigramă nu face altceva decât să creeze posturi doar în aparatul administrativ, în condiţiile în care, conform legislaţiei internaţionale, suntem într-o competiţie de existenţă efectiv, pentru că din peste 50 de centre de dirijare în toată Europa trebuie să rămână doar şapte. Din acest motiv, am făcut eforturi deosebite în ultimii 7-8 ani, am redus numărul de controlori de trafic de la 360 la 250, am redus personalul tehnic de la 700 la 300, am redus în total de la 1.943 de salariaţi undeva la 1.517 salariaţi, pentru ca aceşti domni, care au venit aici cu comandă politică, să creeze o organigramă care are 1.618 posturi doar pentru aparatul administrativ. În aceste condiţii, nu văd unde este interesul naţional despre care tot vorbeşte domnul ministru Oprea, căruia i-am adresat o scrisoare deschisă şi l-am rugat să intervină. În niciun caz nu considerăm că interesul naţional este de a distruge această întreprindere şi de a nu mai avea servicii de trafic aerian să oferim din România", a subliniat miercuri liderul Sindicatului Controlorilor de Trafic Aerian (ATCOR), Gabriel Tudorache.
AGERPRES