Afacerile de familie europene, inclusiv cele din Romania, sunt tot mai increzatoare in viitorul lor(sondaj)

Data publicarii: 07-10-2015 | Lifestyle
  •  Print
  • Bookmark & Share
Majoritatea afacerilor de familie europene sunt foarte optimiste, in pofida unei concurente crescute, in legatura cu perspectivele lor de viitor, cu toate ca exista ingrijorari referitoare la angajarea si atragerea celor mai buni oameni, releva ultima editie a Barometrului Afacerilor de Familie Europene, lansata de KPMG si European Family Business (EFB).

"Este imbucurator sa vedem ca afacerile de familie care au o prezenta puternica in Europa (peste 14 de milioane de afaceri de familie in UE) si care asigura o mare parte din locurile de munca (peste 60 de milioane de locuri de munca in sectorul privat, respectiv in medie 40-50% din toate locurile de munca) continua sa contribuie in mod activ la economiile regionale", arata sondajul realizat de KPMG.

35% dintre respondenti sunt de parere ca reglementari in sensul flexibilizarii pietei muncii ar putea duce la o crestere a afacerii. In detaliu, circa 35% au votat pentru o legislatie mai permisiva a muncii, 28% pentru reducerea costurilor ne-salariale ale muncii, iar 23% pentru reducerea poverii administrative/birocratice.

Studiul arata ca problema recrutarii si mentinerii talentelor este strans legata de competitivitate si dorinta de a mentine o crestere sustenabila a afacerii, mai ales ca in Europa in fiecare an apar circa 1,2 milioane de afaceri noi.
De asemenea, sondajul KPMG reflecta faptul ca intreprinderile de familie isi planifica strategia de viitor pe termen lung. In acest an, 41% dintre companiile intervievate au in plan o schimbare strategica in urmatoarele 12 luni. Din acest grup, 26% intentioneaza sa transmita managementul afacerii la generatia urmatoare, iar 20% intentioneaza sa transfere proprietatea (respectiv, prima si a treia optiune in clasamentul schimbarilor preconizate). Aceste cifre sunt in concordanta cu rezultatele editiilor precedente si confirma ca determinarea de a transfera afacerea catre generatia urmatoare este inca extrem de importanta pentru afacerile de familie.

"In ansamblu, rezultatele sondajului reflecta cresterea increderii companiilor in viitor, iar tendintele pozitive ale tuturor indicatorilor de performanta ai afacerii sunt confirmate de rezultatele imbunatatite. In conditiile in care 58% dintre respondenti au raportat o crestere a cifrei de afaceri, 26% au indicat ca si-au mentinut cifra de afaceri, iar 16% au raportat o scadere a cifrei de afaceri (jumatate comparativ cu situatia de acum doi ani). Viitorul pentru majoritatea afacerilor de familie pare stralucit", mentioneaza concluziile studiului.

AGERPRES
Ultimele stiri pe BankNews.ro: