Brandul de tara al Romaniei valoreaza 141 de miliarde de dolari, in crestere cu 11% comparativ cu 2014

Data publicarii: 14-10-2015 | Diverse
  •  Print
  • Bookmark & Share

Romania se situeaza si in acest an pe locul 48
intr-un clasament al primelor 100 de tari ca valoare a brandului de tara, la fel ca si in 2014, dar cu toate acestea valoarea brandului de tara al Romaniei a crescut cu 11% pana la 141 de miliarde de dolari, arata un studiu publicat luni de compania americana de consultanta Brand Finance.

Romania este devansata in acest clasament de tari precum Nigeria - locul 41, Iran - locul 46 sau Bangladesh - locul 47, dar se situeaza in fata unor tari precum Ungaria - locul 53, Grecia - locul 59, Slovacia - locul 60, Slovenia - locul 62 sau Bulgaria - locul 74.

La nivel global, Brand Finance sustine ca scandalul Volkswagen, care a sters 191 miliarde de dolari (minus 4%) din valoarea brandului de tara al Germaniei, care in prezent este evaluat la 4.200 miliarde de dolari. Brandul SUA a ramas cel mai valoros brand de tara din lume, 19.703 de miliarde de dolari, in crestere cu 2% comparativ cu anul trecut. Pe locul secund se situeaza brandul Chinei, cu 6.314 miliarde de dolari, in scadere cu 1% comparativ cu 2014.

'Pe o piata globala, brandul de tara este unul din cele mai importante active ale oricarui stat, incurajand investitiile, adaugand valoarea exporturilor si atragand turisti', a declarat directorul Brand Finance, David Haigh.

Studiul Brand Finance Nation Brands calculeaza valoarea brandului unei tari pe baza mai multor criterii grupati sub trei piloni: bunuri si servicii, turism, investitii si societate, acestea fiind apoi corelate cu produsul intern brut al tarii respective.

AGERPRES
Tag-uri:
Ultimele stiri pe BankNews.ro: