Brandul de tara al Romaniei valoreaza 141 de miliarde de dolari, in crestere cu 11% comparativ cu 2014
Data publicarii: 14-10-2015 | DiverseRomania se situeaza si in acest an pe locul 48 intr-un clasament al primelor 100 de tari ca valoare a brandului de tara, la fel ca si in 2014, dar cu toate acestea valoarea brandului de tara al Romaniei a crescut cu 11% pana la 141 de miliarde de dolari, arata un studiu publicat luni de compania americana de consultanta Brand Finance.
Romania este devansata in acest clasament de tari precum Nigeria - locul 41, Iran - locul 46 sau Bangladesh - locul 47, dar se situeaza in fata unor tari precum Ungaria - locul 53, Grecia - locul 59, Slovacia - locul 60, Slovenia - locul 62 sau Bulgaria - locul 74.
La nivel global, Brand Finance sustine ca scandalul Volkswagen, care a sters 191 miliarde de dolari (minus 4%) din valoarea brandului de tara al Germaniei, care in prezent este evaluat la 4.200 miliarde de dolari. Brandul SUA a ramas cel mai valoros brand de tara din lume, 19.703 de miliarde de dolari, in crestere cu 2% comparativ cu anul trecut. Pe locul secund se situeaza brandul Chinei, cu 6.314 miliarde de dolari, in scadere cu 1% comparativ cu 2014.
'Pe o piata globala, brandul de tara este unul din cele mai importante active ale oricarui stat, incurajand investitiile, adaugand valoarea exporturilor si atragand turisti', a declarat directorul Brand Finance, David Haigh.
Studiul Brand Finance Nation Brands calculeaza valoarea brandului unei tari pe baza mai multor criterii grupati sub trei piloni: bunuri si servicii, turism, investitii si societate, acestea fiind apoi corelate cu produsul intern brut al tarii respective.
AGERPRES
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall