Dorinta romanilor de a cheltui ramane la un nivel scazut; veniturile sunt suficiente doar pentru acoperirea nevoilor de zi cu zi (studiu)
Data publicarii: 15-10-2015 | DiverseDorinta romanilor de a cheltui ramane la un nivel scazut, iar veniturile sunt, de regula, suficiente doar pentru acoperirea nevoilor de zi cu zi, potrivit studiului GfK Climatul de consum, remis, miercuri, AGERPRES.
"Anul trecut, economia romaneasca a inregistrat progrese. In al doilea trimestru al anului 2015, produsul intern brut a inregistrat o valoare cu 3,3 procente mai mare fata de cea inregistrata in aceeasi perioada a anului precedent. Desi previziunile economice in trimestrul al treilea au scazut cu 2,8 puncte pana la nivelul actual de 18,5 puncte (indicator GfK pentru Climatul de consum al GfK n.r.) , comparativ cu aceeasi luna a anului trecut, s-a inregistrat o crestere semnificativa de aproape 15 puncte", se arata in document.
Potrivit acestuia, cresterea economica are, de asemenea, un efect pozitiv asupra asteptarilor cetatenilor in ceea ce priveste veniturile.
"In luna septembrie, indicatorul corespunzator a crescut cu doar 2,8 puncte pana la 21,3 puncte, comparativ cu luna iunie. Cu toate acestea, in contextul comparatiei cu aceeasi luna a anului trecut, cresterea este relativ mare, si anume de 16 puncte. In ciuda acestui fapt, veniturile sunt de regula suficiente doar pentru acoperirea nevoilor de zi cu zi. Pe cale de consecinta, dorinta de a cheltui in Romania ramane la un nivel scazut. Cu -6,4 puncte, aceasta continua sa se situeze in intervalul negativ, desi o crestere de 5,1 puncte a fost inregistrata in raport cu luna iunie", mai spune GfK.
In context european, evenimentele din Grecia, crizele si razboaiele din Orientul Apropiat si Orientul Mijlociu si problema refugiatilor au afectat starea de spirit a consumatorilor din Europa in decursul celui de-al treilea trimestru.
"Climatul de consum EU28 a scazut din luna iunie cu jumatate de punct, ajungand la 10,3 puncte. (...) In linii mari, situatia din tarile care fac obiectul studiului este foarte diferita. In unele tari, cei care au stat in principal la baza generarii unui anumit scepticism economic au fost factorii psihologici, cum ar fi crizele care ii preocupau din ce in ce mai mult. In multe cazuri, evaluarile de catre cetateni ale previziunilor in materie de economie si venituri, precum si intentia de cumparare erau superior negative estimarilor determinate pe baza cifrelor emise la nivel intern. Cu toate acestea, in alte tari, aspecte precum cresterea economica si somajul au ramas in prim-plan, si, astfel, au fost responsabile de impactul asupra indicatorilor individuali", arata studiul citat.
Concluziile GfK Climatul de consum Europa sunt preluate dintr-un sondaj cu privire la consum realizat in numele Comisiei Europene in toate tarile Uniunii Europene. Aproximativ 40.000 de persoane participa lunar la sondaj in cele 28 de tari. Acestea sunt reprezentative pentru populatia adulta a Uniunii Europene.
Indicatorii GfK pentru Climatul de consum la nivel european au la baza interviuri lunare cu privire la starea de spirit a consumatorilor. Scopul este de a stabili atat situatia economica generala a fiecarei tari in parte, cat si situatia gospodariilor individuale.
AGERPRES
Tag-uri:
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall