Vanzarile producatorilor auto germani in China au scazut pentru prima data in 2015

Data publicarii: 15-02-2016 | Economie

Vanzarile producatorilor auto germani in China - cea mai mare piata auto din lume - au scazut pentru prima data in 2015, se arata intr-o analiza publicata duminica de firma de audit Ernst & Young (EY), transmite DPA.

BMW, Daimler și Volkswagen au vândut anul trecut 4,4 milioane de vehicule pe piața chineză, cu 1% mai puțin decât în 2014. Pe ansamblu, vânzările de autovehicule în China au înregistrat în 2015 cel mai lent ritm de creștere din ultimii trei ani, conform datelor publicate recent de Asociația Constructorilor Chinezi de Automobile (CAAM), pe măsură ce încetinirea creșterii economice și volatilitatea de pe piețele bursiere au afectat cererea de autovehicule. Potrivit datelor CAAM, un număr de 24,59 milioane autovehicule au fost vândute anul trecut pe piața chineză, ceea ce reprezintă o creștere anuală de 4,7%.

Și cota de piață a producătorilor auto germani în China a scăzut la 22% în 2015, de la 24% în 2014, arată datele publicate de EY. Tendința negativă a fost determinată de scandalul emisiilor de la Volkswagen care a provocat anul trecut scăderea cotei de piață a grupului auto german în China cu 2,3 puncte procentuale, la 17,7%, cel mai redus nivel din 2010.

Anul trecut, livrările Volkswagen pe piața chineză au scăzut cu 3,4%, în timp ce BMW a raportat creșterea vânzărilor și o scădere ușoară a cotei de piață iar Mercedes-Benz, divizia de lux a Daimler, a raportat creșterea livrărilor și a cotei de piață.

Directorul general al Volkswagen, Matthias Muller, și-a exprimat recent angajamentul de a păstra cele 12 branduri ale grupului german, sugerând că producătorul auto are mijloacele financiare pentru a depăși scandalul emisiilor fără a vinde active.

Volkswagen face obiectul unor investigații în mai multe țări, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.

Piața auto din China este una crucială pentru producătorii auto străini, unii dintre aceștia înregistrând vânzări solide anul trecut în pofida încetinirii generale a pieței. De exemplu, grupul auto american General Motors a vândut pe piața chineză un număr record de 3,61 milioane vehicule în 2015, în creștere cu 5,2% față de 2014. Aceste cifre conferă GM titlul de cel mai mare producător auto străin de pe piața chineză, devansând rivalul german Volkswagen, care a livrat 3,55 milioane de autovehicule în China. Un alt grup american, Ford, a înregistrat și el anul trecut un record de vânzări pe piața din China, cu 1,12 milioane unități livrate, în creștere cu 3% față de 2014.

Industria auto chineză a suferit de pe urma încetinirii ritmului de creștere a celei de a doua economii a lumii. În 2014, China a înregistrat o creștere a PIB de 7,3%, cea mai slabă din ultimii 24 de ani, iar tendința de încetinire a continuat și anul trecut când în trimestrul iulie-septembrie s-a înregistrat o creștere economică de 6,9%. În plus, vânzările de autovehicule au fost afectate și de măsurile adoptate de Beijing, Shanghai și alte mari orașe pentru reducerea poluării și blocajelor în trafic prin limitarea înmatriculărilor de noi vehicule.

Sursa: Agerpress