Costescu: Termenul de finalizare pentru Autostrada Pitesti-Sibiu este acum 2021; la sectoarele de capat, exploatarea mai devreme
Data publicarii: 16-02-2016 | EconomieNoul termen pentru darea in exploatare in totalitate a Autostrazii Pitesti - Sibiu este anul 2021, dupa ce unitatea special constituita pentru implementarea proiectului a gasit solutii pentru devansare, in timp ce pentru sectoarele de capat va fi posibila folosinta mai devreme de aceasta data, a afirmat, marti, ministrul Transporturilor, Dan Costescu, in plenul Senatului.
"În categoria proiectelor care necesită relansare aș menționa în primul rând Autostrada Pitești — Sibiu, pentru care s-a constituit o unitate de implementare a proiectului specială. Această unitate a găsit deja niște soluții, iar termenul de livrare sau de dare în funcțiune nu mai este 2023, cum fusese anunțat anterior. În acest moment, este 2021 pentru întreaga autostradă, iar pentru sectoarele de capăt va fi posibilă darea în exploatare mai devreme. Este foarte important mai ales pentru Pitești — Curtea de Argeș, care va fi dată în funcție odată cu drumul național care va circula spre județele Vâlcea și Gorj. Este o veste bună pentru cei care merg în acea direcție pentru că, din 2020, aceștia vor putea circula în alt regim către destinațiile lor", a spus ministrul.
Acesta a reiterat că una dintre direcțiile principale ale ministerului o reprezintă implementarea propriu-zisă a proiectelor de infrastructură de transport cu finanțare din fonduri structurale și de la bugetul de stat.
"În acest an, ne-am propus, pe de o parte, să accelerăm proiectele deja aflate în desfășurare, iar pe de altă parte să abordăm proiecte noi care, din diverse motive, au fost până acum blocate și să asigurăm relansarea lor", a precizat Costescu.
La prima categorie, șeful de la Transporturi a menționat Autostrada Timișoara — Lugoj, care a fost deja dată în funcțiune cu câteva luni mai devreme pentru partea carosabilă (26 de kilometri), urmând a se desfășura lucrări doar pentru spațiile de servicii, continuarea lucrărilor la Autostrada Sebeș-Turda pe toate cele patru tronsoane (loturile 2, 3 și 4 existând posibilitatea să fie date în folosință în acest an), Autostrada Orăștie — Sibiu.
"Acolo am deblocat proiectul, am trecut la reconstrucția porțiunii demolate, ea se va da în folosință în septembrie, s-au executat garanțiile constructorului și acesta a fost trecut pe lista neagră", a explicat ministrul.
Potrivit acestuia, pe Autostrada Lugoj — Deva se lucrează pe toate cele trei loturi rămase în lucru.
"Pe lotul 2 se vor da în funcțiune 15 kilometri de autostradă în acest an, iar de pe loturile 3 și 4 se vor da în folosință 21, respectiv 22 de kilometri, ceea ce înseamnă că ele vor fi practic puse în trafic complet. Un ultim tronson este bucata din Autostrada Transilvania, Câmpia Turzii — Ogra — Tg Mureș, ale cărei hotărâri de guvern cu privire la exproprieri au fost aprobate în ultima ședință de Guvern. În acest an vor începe lucrările și pe aceste tronsoane", a adăugat el.
În domeniul feroviar, principalele proiecte aflate în derulare sunt cele de pe tronsonul feroviar Sighișora — Simeria, unde este prevăzut a se circula cu viteza de 160 km pe oră.
"În această zonă, situația este următoarea: pe tronsonul Vințu de Jos — Coșlariu, stadiul inițial la începutul anului a fost de 34%, la sfârșitul anului ne propunem să ajungem la 70%, pe Coșlariu — Micăsasa de la 86% vom ajunge la 100%, adică vom finaliza acest tronson, iar pe ultimele două tronsoane care sunt Micăsasa — Ațel și Ațel — Sighișoara plecăm undeva din zona 64-65% și vom ajunge la 90% la sfârșitul anului", a continuat Dan Costescu.
În domeniul naval, autoritățile de resort se vor concentra asupra dezvoltării infrastructurilor portuare și modernizării acestora. Astfel, se are în vedere modernizarea porturilor Oltenița, Tulcea și Calafat, se vor moderniza echipamentele de ecluze de la Autoritatea Canalelor Navigabile și se va îmbunătăți navigabilitatea pe Dunăre, mai ales în sectoarele Călărași, Brăila, dar și în celelalte sectoare din Dunărea superioară.
Pe aerian, conform declarațiilor lui Costescu, lucrările se vor concentra pe cele două aeroporturi din portofoliul Ministerului Transporturilor. Astfel, la Aeroportul Kogălniceanu se va lucra la pistele de aterizare și la clădire, iar la Aeroportul București se va finaliza anul acesta lucrarea la pista nr. 2 și se vor pregăti condițiile de licitare pentru pista nr. 1 pentru ca aceasta să poată fi folosită anul viitor.
"Proiectele care vor fi noi sau relansate în sectorul feroviar sunt Predeal-Brașov, sectorul care a rămas neterminat din anii trecuți, cele două proiecte de electrificare Cluj-Episcopia Bihor și Craiova-Calafat, ramura sudică a Coridorului IV Craiova-Caransebeș și, nu în ultimă instanță, despre Podul de la Grădiște — Giurgiu, care de 10 ani stă, practic, prăbușit", a mai spus ministrul Dan Costescu.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare