Biletele de avion raman cele mai cumparate produse turistice in mediul online; majoritatea de la companii low-cost(analiza)

Data publicarii: 16-03-2016 | Economie

Biletele de avion raman cele mai cumparate produse turistice in mediul online, majoritatea romanilor preferand sa le achizitioneze de la companii low-cost, se arata intr-o analiza a unui portal de turism din Romania, remisa miercuri AGERPRES.

O altă tendință observată în decursul anului trecut este că 2 din 3 clienți care cumpără online produse turistice preferă să achite cu cardul. Fie că este vorba de un card de debit sau credit, peste 65% dintre clienții portalului Vola.ro au ales această metodă de plată-instant. Din cei 35% rămași, mare parte au încheiat tranzacția tot online, folosind transferul bancar prin servicii de online banking sau chiar criptomoneda Bitcoin. Doar o mică parte dintre turiști au optat pentru o metodă de plată offline, precum plata la sucursala unei bănci, la sediul agenției din București sau la terminalele ZebraPay din țară.

'Se poate observa o preferință a românilor pentru companiile de tip low-cost, cele mai mari companii de acest tip prezente pe piața din România situându-se în topul vânzărilor. Acest lucru are evident un impact asupra întregii piețe, pentru că a forțat companiile de linie să vină cu reduceri de preț sau să aplice un model de business similar', a precizat Manuela Melinescu, marketing manager Vola.ro.

Pentru 2016 se estimează o creștere de 30-40% a afacerilor în segmentul vânzărilor de vacanțe și a biletelor de avion prin platforma online. Principala pârghie de creștere va rămâne vânzarea biletelor de avion, la care se va adăuga și cea a pachetelor de tip city break și tour-operator.

Sursa: Agerpress