Seremet (BMW Group Romania): In industria auto, daca nu urmaresti trendurile si nu inovezi, poti disparea de pe piata

Data publicarii: 28-03-2016 | Economie

Companiile din industria auto trebuie sa urmareasca trendurile si sa inoveze, altfel acestea pot disparea complet de pe piata, a declarat, joi, in cadrul conferintei "Masinile Ecologice - Viitorul in Prezent", Alexandru Seremet, directorul de comunicare BMW Group Romania.

"Mașinile electrice sunt foarte interesante, iar perspectiva noastră este că lucrurile se vor dezvolta echilibrat. În Europa, la ora actuală, există sub 10.000 de stații de încărcare a mașinilor electrice. Există potențial foarte mare pentru mașinile electrice, dar pentru moment sunt puțini care văd o transformare bruscă de la convențional la electric. Se fac eforturi mari pentru dezvoltarea infrastructurii la nivel național și european. Filosofia BMW este că nu mai avem nevoie de capotă la motor, pentru că nimeni nu mai suflă în jigler", a spus Șeremet.

Potrivit reprezentantului diviziei locale a constructorului auto german, un brand de notorietate poate dispărea oricând dacă nu urmărește trendurile din piață și inovația.

"BMW a început să facă mașini electrice din 2008. BMW a făcut divizia nouă BMWi, care a fost asociată cu mașinile electrice. BMWi este cu 50% mai eficient din punct de vedere al consumului față de tot ceea ce este pe piață. Am observat un lucru în industrie: dacă nu urmărești trendurile și inovația poți dispărea de pe piață. Uu exemplu este Kodak, care, practic, dintr-un lider în fotografie, a ajuns să dea faliment, pentru că nu a observat trendul digital", a explicat Alexandru Șeremet.

Datele recente ale Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) arată că românii au achiziționat, în primele două luni din acest an, 74 de autoturisme hibride și electrice 100%, în creștere cu aproape 90% față de același interval din 2015.

Vânzările de autovehicule ecologice, raportate în perioada ianuarie — februarie 2016, reprezintă echivalentul a 0,6% din totalul autoturismelor noi comercializate la nivel național.

Numai la nivelul lunii februarie din acest an au fost vândute 35 de mașini "verzi" noi, mai puțin cu 10,2% față de luna anterioară, când se comercializaseră 39 de unități. În primele două luni, cifrele arată că au fost achiziționate 74 de autoturisme hibride/electrice 100%, în creștere cu 89,7% în comparație cu același interval din 2015, când numărul acestora era de 39.

Statistica APIA relevă că, pe întreg anul 2015, numărul autovehiculelor electrice și hibride noi vândute în România a fost de 495 de unități, mai mult decât dublu (110%) comparativ cu anul 2014, când au fost comercializate 236 de unități.

La nivel național, în prezent, există 50 de puncte de reîncărcare a mașinilor electrice, 20 dintre acestea fiind în București, conform datelor din piață.

Idea Events, în parteneriat cu Renovatio, cu sprijinul Camerei de Comerț Româno — Britanice, organizează, joi, conferința-dezbatere "Mașinile Ecologice — Viitorul în Prezent". În cadrul evenimentului, Grupul Renault România expune modelul Zoe, iar Volkswagen va fi prezent cu modelul e-Golf.

Sursa: Agerpress