Seremet (BMW Group Romania): In industria auto, daca nu urmaresti trendurile si nu inovezi, poti disparea de pe piata
Data publicarii: 28-03-2016 | EconomieCompaniile din industria auto trebuie sa urmareasca trendurile si sa inoveze, altfel acestea pot disparea complet de pe piata, a declarat, joi, in cadrul conferintei "Masinile Ecologice - Viitorul in Prezent", Alexandru Seremet, directorul de comunicare BMW Group Romania.
"Mașinile electrice sunt foarte interesante, iar perspectiva noastră este că lucrurile se vor dezvolta echilibrat. În Europa, la ora actuală, există sub 10.000 de stații de încărcare a mașinilor electrice. Există potențial foarte mare pentru mașinile electrice, dar pentru moment sunt puțini care văd o transformare bruscă de la convențional la electric. Se fac eforturi mari pentru dezvoltarea infrastructurii la nivel național și european. Filosofia BMW este că nu mai avem nevoie de capotă la motor, pentru că nimeni nu mai suflă în jigler", a spus Șeremet.
Potrivit reprezentantului diviziei locale a constructorului auto german, un brand de notorietate poate dispărea oricând dacă nu urmărește trendurile din piață și inovația.
"BMW a început să facă mașini electrice din 2008. BMW a făcut divizia nouă BMWi, care a fost asociată cu mașinile electrice. BMWi este cu 50% mai eficient din punct de vedere al consumului față de tot ceea ce este pe piață. Am observat un lucru în industrie: dacă nu urmărești trendurile și inovația poți dispărea de pe piață. Uu exemplu este Kodak, care, practic, dintr-un lider în fotografie, a ajuns să dea faliment, pentru că nu a observat trendul digital", a explicat Alexandru Șeremet.
Datele recente ale Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) arată că românii au achiziționat, în primele două luni din acest an, 74 de autoturisme hibride și electrice 100%, în creștere cu aproape 90% față de același interval din 2015.
Vânzările de autovehicule ecologice, raportate în perioada ianuarie — februarie 2016, reprezintă echivalentul a 0,6% din totalul autoturismelor noi comercializate la nivel național.
Numai la nivelul lunii februarie din acest an au fost vândute 35 de mașini "verzi" noi, mai puțin cu 10,2% față de luna anterioară, când se comercializaseră 39 de unități. În primele două luni, cifrele arată că au fost achiziționate 74 de autoturisme hibride/electrice 100%, în creștere cu 89,7% în comparație cu același interval din 2015, când numărul acestora era de 39.
Statistica APIA relevă că, pe întreg anul 2015, numărul autovehiculelor electrice și hibride noi vândute în România a fost de 495 de unități, mai mult decât dublu (110%) comparativ cu anul 2014, când au fost comercializate 236 de unități.
La nivel național, în prezent, există 50 de puncte de reîncărcare a mașinilor electrice, 20 dintre acestea fiind în București, conform datelor din piață.
Idea Events, în parteneriat cu Renovatio, cu sprijinul Camerei de Comerț Româno — Britanice, organizează, joi, conferința-dezbatere "Mașinile Ecologice — Viitorul în Prezent". În cadrul evenimentului, Grupul Renault România expune modelul Zoe, iar Volkswagen va fi prezent cu modelul e-Golf.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall