Producatorii din sectorul agroalimentar vor sa declanseze in supermarketuri o campanie de promovare a produselor romanesti
Data publicarii: 01-04-2016 | EconomieProducatorii din sectorul agroalimentar vor sa declanseze in supermarketuri o campanie de promovare a produselor romanesti, sustinuta din bugetele proprii ale asociatiilor de profil, prin care consumatorii sa fie avertizati de provenienta si calitatea produselor pe care le consuma.
"Am discutat cu colegii de la lapte și de la carne și vrem să declanșăm o campanie prin care să mergem la rafturile magazinelor și, acolo unde sunt produse românești, să etichetăm într-un fel, să punem niște simboluri, în care să explicăm consumatorului că este miere românească, cu trasabilitate, iar acolo unde nu este, să punem un semn de pericol. În Franța, de exemplu, este o campanie foarte agresivă în care laptelui din comerțul intracomunitar i se pune un simbol, iar această campanie este finanțată de Ministerul Agriculturii din Franța", a declarat, vineri, președintele Federației Națională PRO AGRO, Emil Dumitru, prezent la Târgul Național al Mierii.
Acesta a precizat că în cadrul acestei campanii fiecare asociație din sectorul agroalimentar, care se află în criză, va putea spune consumatorului român ce înseamnă să cumperi produse românești, dar și ce înseamnă să cumperi produse din alte parte.
"Implicit finanțăm agricultura din alte state membre, iar eu, ca președinte de federație, nu am cum să nu mă gândesc că îmi doresc o Românie agricolă în care să nu mai vorbim doar de potențial, ci să facem produse finite pe care să le exportăm, să avem mai multe locuri de muncă și taxe și impozite în România", a menționat Dumitru.
Întrebat dacă o astfel de campanie va avea și susținerea autorităților, șeful PRO AGRO a precizat că susținerea există doar "în mod declarativ".
"Avem susținerea în mod declarativ. Va trebui să creăm un buget pe forțe proprii ale membrilor federației. Din păcate, MADR nu a înțeles utilitatea unei astfel de campanii de promovare, dar poate în ceasul al 12-lea o să înțeleagă că acele fonduri destinate informării și difuzării de cunoștințe și promovare din PNDR trebuie să ajungă la asociațiile profesionale, pentru că ele sunt cele mai abilitate să promoveze produsele agroalimentare. Cred că dacă vrem cu adevărat să ieșim din criza aceasta, care este normală după embargoul din Rusia, ca răspuns noi așteptam să treacă de la sine, în timp ce alții fac lucruri concrete.Trebuie să facem niște campanii foarte bune de promovare a produselor românești dacă vrem să rămânem competitivi în piață, unde există această competiție neloială de calitate și preț", a explicat Emil Dumitru.
Totodată, șeful PRO AGRO a afirmat că susține declarațiile ministrului Agriculturii referitoare la verificarea trasabilității produselor procesate din comerțul intracomunitar pentru că unele dintre ele fac o adevărată concurență neloială cu cele din producția industrială românească.
"Organele de verificare și control trebuie să își facă treaba și să ne spună care sunt produsele conforme din comerțul intracomunitar și care nu sunt conforme (...). Ar trebui să fie în perioada următoare un control sută la sută la ceea ce înseamnă astfel de produse, ca să știm care este calitatea producției noastre în raport cu cea din comerțul UE, pentru că avem sentimentul că în ultima perioadă pătrund pe piața produse de o calitate îndoielnică și trebuie să avem confirmarea acestor lucruri. Avem și obligații, dar și drepturi ca stat membru al UE", a reiterat reprezentantul federației.
În opinia acestuia, ANSVSA controlează prin eșantionare doar 5% din ceea ce vine din comerțul intracomunitar, în timp ce industria agroalimentară autohtonă are control sută la sută. "Este un tratament discriminatoriu, contraproductiv dezvoltării producției agroalimentare românești", a adăugat președintele Federația Națională PRO AGRO.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall