Alin Goga, consilier CNADNR: Toate autostrazile din Romania sunt svaiter, sunt ca Sibiu-Orastie
Data publicarii: 04-04-2016 | EconomieToate autostrazile din Romania sunt pline de gropi si au aceleasi probleme pe care le-a avut si tronsonul Sibiu-Orastie, care a fost demolat, a declarat, luni, Alin Goga, consilier juridic in cadrul Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR).
El este și reprezentant al Grupului de inițiativă pentru restructurarea și reprofesionalizarea CNADNR, care, alături de Sindicatul Național Profesional al Drumarilor din România, a organizat o conferință de presă cu scopul de a demasca neregulile din activitatea companiei de drumuri.
"Toate autostrăzile sunt șvaițer, sunt ca Sibiu-Orăștie. Ne-am săturat să spunem tuturor miniștrilor și prim-miniștrilor de aceste probleme", a spus Goga.
El susține că acum nu mai pot fi executate nici măcar garanțiile.
"Există un raport al Direcției de calitate care arată că toate autostrăzile au mari probleme, au defecte majore de construcție. Deși le-am plătit, ele au avut probleme la recepție și nu au recepție finală. Azi nu mai putem executa nici garanțiile. Constructorii ne lasă acum ca pe proști, pentru că Narcis Neaga (fost director general al CNADNR — n. r.) și alți directori generali nu și-au făcut treaba, iar Homor (Cătălin Homor, actualul director al companiei — n. r.) nu face decât să-i acopere", a precizat Goga.
Ideea a fost susținută și de Mihai Bășulescu, fost șef al CNADNR: "Astăzi, niciun proiect de infrastructură nu putem să spunem că nu are probleme. În ceea ce privește Sibiu-Orăștie, nu avem nici azi din punct de vedere juridic lămurit contractul cu constructorul".
În ceea ce privește autostrada A3 București-Ploiești, lucrările nu au fost finalizate nici până în prezent, deși șoferii circulă de câțiva ani pe acest tronson, a mai spus Bășulescu.
"Pe A3, de la kilometrul 6 centură, până la Ploiești, nici în ziua de azi lucrările nu au fost finalizate. Nici măcar nu există centru de întreținere, deși acest lucru era prevăzut în proiect. Această autostradă este cea mai mare ilegalitate care s-a întâmplat în România în ultimii 12 ani", a menționat Bășulescu.
El a mai spus că probleme mari sunt și la centura orașului Cernavodă.
"Ocolitoarea Cernavodă nici astăzi nu e gata, deși e pusă în funcțiune din 2012. Pasajele sunt cu probleme, există grinzi surpate care trebuie reparate", a afirmat acesta.
La rândul său, Florin Dascălu, director de întreținere în cadrul companiei, a susținut că demolarea sectorului Sibiu-Orăștie a fost o greșeală, întrucât acel tronson ar fi putut fi consolidat și fără demolare.
"Este o greșeală să demolezi 200 de metri de autostradă ca să vezi ce e în corpul autostrăzii. Nimeni nu face așa ceva. Puteau fi făcute sondări pentru asta. Acel tronson putea foarte bine să fie consolidat, pentru că există soluții tehnice pentru asta", a susținut Dascălu.
Potrivit acestuia, există probleme și pe podurile de pe autostrăzi și drumuri naționale, pentru că, până acum, atenția companiei s-a concentrat mai mult pe drumuri.
Alin Goga a acuzat și lipsa unei strategii coerente la nivelul CNADNR.
"Spre exemplu, decât să facem noi drumuri expres în patru ani, mai bine luăm drumuri care sunt deja, cum sunt DN1 B sau DN2, care au o bandă și jumătate și le facem expres în doi ani", susține el.
Totodată, Florin Dascălu a subliniat și lipsa de specialiști din cadrul CNADNR.
"Dintre cei 6.000 de angajați ai companiei, doar 169 de oameni sunt ingineri de drumuri, adică 3%. Marile centre universitare scot ingineri de drumuri, iar statul nu îi folosește. Dintre cei 49 de șefi de secție, doar 29 sunt ingineri de drumuri, restul sunt absolvenți de relații publice, juriști, economiști. Sistematic, compania a fost condusă de neprofesioniști. Compania trebuie condusă de un inginer drumar, eu nu cred că în țara asta nu se găsește un inginer drumar", a mai spus Dascălu.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall