Director CNADNR: Avem la dispozitie doar 45% din banii necesari pentru intretinerea drumurilor, in acest an

Data publicarii: 04-04-2016 | Economie

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) are la dispozitie pentru acest an doar 45% din suma necesara pentru efectuarea tuturor lucrarilor de intretinere necesare pentru soselele din Romania, a declarat, luni, Florin Dascalu, director de intretinere in cadrul companiei, intr-o conferinta de presa.

"Anual se strâng 200 de milioane de euro pe an din roviniete, bani care merg în bugetul CNADNR pe proiectare, pe alocare lucrări, deși destinația lor ar trebui să fie integral pe întreținere. Însă, întreținerea primește doar 40%. Aceasta, deși Banca Mondială spunea că ar trebui alocați 20.000 de euro pe kilometru pe an, adică 300 de milioane de euro pe an pentru întreținerea drumurilor din România. Anul acesta am la dispoziție doar 45% din bugetul care mi-ar fi necesar să fac toate lucrările de întreținere", a spus Dascălu.

El este și reprezentant al Grupului de inițiativă pentru restructurarea și reprofesionalizarea CNADNR, care, alături de Sindicatul Național Profesional al Drumarilor din România, a organizat luni o conferință de presă cu scopul de a demasca neregulile din activitatea companiei de drumuri.

La rândul său, Alin Goga, consilier juridic în cadrul CNADNR și reprezentant al Grupului de inițiativă, susține că anual se cheltuiesc ineficient zeci de milioane de euro pe studii de fezabilitate pentru proiecte care nu vor fi făcute niciodată.

Goga consideră că, deși inițial CNADNR a anunțat că vor fi dați în folosință 70 de kilometri de autostradă în acest an, în realitate nu se vor finaliza mai mult de 50 de kilometri, din cauza lipsei de specialiști.

El a susținut anterior, în cadrul aceleiași conferințe, că toate autostrăzile din România sunt pline de gropi și au aceleași probleme pe care le-a avut și tronsonul Sibiu-Orăștie, care a fost demolat.

"Toate autostrăzile sunt șvaițer, sunt ca Sibiu-Orăștie. Ne-am săturat să spunem tuturor miniștrilor și prim-miniștrilor de aceste probleme. Există un raport al Direcției de calitate care arată că toate autostrăzile au mari probleme, au defecte majore de construcție. Deși le-am plătit, ele au avut probleme la recepție și nu au recepție finală. Azi nu mai putem executa nici garanțiile. Constructorii ne lasă acum ca pe proști, pentru că Narcis Neaga (fost director general al CNADNR — n. r.) și alți directori generali nu și-au făcut treaba, iar Homor (Cătălin Homor, actualul director al companiei — n. r.) nu face decât să-i acopere", a precizat Goga.

La rândul său, Florin Dascălu, director de întreținere în cadrul companiei, a susținut că demolarea sectorului Sibiu-Orăștie a fost o greșeală, întrucât acel tronson ar fi putut fi consolidat și fără demolare.

"Este o greșeală să demolezi 200 de metri de autostradă ca să vezi ce e în corpul autostrăzii. Nimeni nu face așa ceva. Puteau fi făcute sondări pentru asta. Acel tronson putea foarte bine să fie consolidat, pentru că există soluții tehnice pentru asta", a afirmat Dascălu.

Totodată, Florin Dascălu a subliniat și lipsa de specialiști din cadrul CNADNR.

"Dintre cei 6.000 de angajați ai companiei, doar 169 de oameni sunt ingineri de drumuri, adică 3%. Marile centre universitare scot ingineri de drumuri, iar statul nu îi folosește. Dintre cei 49 de șefi de secție, doar 29 sunt ingineri de drumuri, restul sunt absolvenți de relații publice, juriști, economiști. Sistematic, compania a fost condusă de neprofesioniști. Compania trebuie condusă de un inginer drumar, eu nu cred că în țara asta nu se găsește un inginer drumar", a mai spus Dascălu.

În replică, CNADNR a emis luni un comunicat în care susține că această conferință de presă este o campanie mincinoasă la adresa activității sale, care îi afectează poziția în raport cu parteneri contractuali.

"Având în vedere că CNADNR SA este într-un plin proces de reorganizare la nivelul managementului, care cuprinde o serie de măsuri organizatorice și structurale, considerăm că este împotriva regulilor de bună funcționare a oricărei companii publice sau private desfășurarea unui atac mincinos menit să decredibilizeze compania. Această campanie mincinoasă afectează poziția companiei în principal în toate raporturile juridice cu partenerii contractuali externi și interni", se arată în comunicatul CNADNR.

Sursa: Agerpress

Ultimele stiri pe BankNews.ro: