Utilizatorii de Internet considera canalele de comunicare online nesigure, dar le folosesc (sondaj)

Data publicarii: 08-04-2016 | Economie

Majoritatea utilizatorilor de Internet considera canalele de comunicare online nesigure, dar acestea sunt folosite cu regularitate, inclusiv pentru a discuta subiecte personale, se arata intr-un sondaj realizat de Kaspersky Lab si B2B International remis, vineri, AGERPRES.

Conform cercetării, utilizatorii consideră că aplicațiile de mesagerie pentru photo-sharing sunt cel mai puțin sigur instrument de comunicare online. Astfel, 70% dintre respondenți le consideră nesigure, 62% nu au încredere în serviciile de mesagerie instant pentru dispozitive mobile (inclusiv cele ale rețelelor de socializare), 61% nu au încredere în apelurile voce prin sistemele de mesagerie instant, iar 60% nu au încredere în serviciile de mesagerie video.

În același timp, respondenții au menționat mesageria pe rețelele de socializare (37%), mesageria pe dispozitive mobile (25%) și apelurile voce pe Internet (15%) în Top 3 cele mai folosite instrumente de comunicare online.

"Bărbații folosesc apelurile voce pe Internet mai frecvent decât femeile (17% vs. 14%), în timp ce femeile folosesc rețelele de socializare mai frecvent (41% vs. 35%). Potrivit respondenților, aceste instrumente de comunicare nu sunt folosite doar acasă, ci și în locuri publice — la birou și în timpul călătoriilor. În plus, 17% dintre cei chestionați au spus că au distribuit fotografii sau videoclipuri cu un conținut 'delicat' prin intermediul mijloacelor de comunicare electronică, cel puțin o dată. Această situație este mai frecventă în rândul bărbaților (21%) decât al femeilor (13%)", informează Kaspersky Lab.

Potrivit acestuia, cu cât este mai tânăr utilizatorul, cu atât mai frecvent trimite fișiere personale pe Internet.

Rezultatele sunt confirmate și de cele ale chestionarului care evaluează cunoștințele utilizatorilor despre mediul online, în care 35% dintre respondenți au spus că trimit informații personale prin intermediul oricărei aplicații disponibile.

"13% merg și mai departe, spunând că sunt gata să folosească orice dispozitiv disponibil, în acest scop (11% femei vs. 15% bărbați, dintre utilizatorii tineri). Numai 28% au spus că nu discută probleme personale online (31% dintre femei vs. 26% dintre bărbați și doar 17% dintre utilizatorii cu vârste mai mici de 24 de ani)", se mai arată în document.

Sursa: Agerpress