Utilizatorii de Internet considera canalele de comunicare online nesigure, dar le folosesc (sondaj)
Data publicarii: 08-04-2016 | EconomieMajoritatea utilizatorilor de Internet considera canalele de comunicare online nesigure, dar acestea sunt folosite cu regularitate, inclusiv pentru a discuta subiecte personale, se arata intr-un sondaj realizat de Kaspersky Lab si B2B International remis, vineri, AGERPRES.
Conform cercetării, utilizatorii consideră că aplicațiile de mesagerie pentru photo-sharing sunt cel mai puțin sigur instrument de comunicare online. Astfel, 70% dintre respondenți le consideră nesigure, 62% nu au încredere în serviciile de mesagerie instant pentru dispozitive mobile (inclusiv cele ale rețelelor de socializare), 61% nu au încredere în apelurile voce prin sistemele de mesagerie instant, iar 60% nu au încredere în serviciile de mesagerie video.
În același timp, respondenții au menționat mesageria pe rețelele de socializare (37%), mesageria pe dispozitive mobile (25%) și apelurile voce pe Internet (15%) în Top 3 cele mai folosite instrumente de comunicare online.
"Bărbații folosesc apelurile voce pe Internet mai frecvent decât femeile (17% vs. 14%), în timp ce femeile folosesc rețelele de socializare mai frecvent (41% vs. 35%). Potrivit respondenților, aceste instrumente de comunicare nu sunt folosite doar acasă, ci și în locuri publice — la birou și în timpul călătoriilor. În plus, 17% dintre cei chestionați au spus că au distribuit fotografii sau videoclipuri cu un conținut 'delicat' prin intermediul mijloacelor de comunicare electronică, cel puțin o dată. Această situație este mai frecventă în rândul bărbaților (21%) decât al femeilor (13%)", informează Kaspersky Lab.
Potrivit acestuia, cu cât este mai tânăr utilizatorul, cu atât mai frecvent trimite fișiere personale pe Internet.
Rezultatele sunt confirmate și de cele ale chestionarului care evaluează cunoștințele utilizatorilor despre mediul online, în care 35% dintre respondenți au spus că trimit informații personale prin intermediul oricărei aplicații disponibile.
"13% merg și mai departe, spunând că sunt gata să folosească orice dispozitiv disponibil, în acest scop (11% femei vs. 15% bărbați, dintre utilizatorii tineri). Numai 28% au spus că nu discută probleme personale online (31% dintre femei vs. 26% dintre bărbați și doar 17% dintre utilizatorii cu vârste mai mici de 24 de ani)", se mai arată în document.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall