Studiu: 82% din populatia urbana a Romaniei era consumatoare de mezeluri, in 2015; salamul si cremwurstii pe lista preferintelor

Data publicarii: 14-04-2016 | Economie

8 romani din 10 consumau mezeluri in 2015, in scadere fata de datele inregistrate in anul anterior, in timp ce 4 din 5 romani s-au declarat cumparatori ai unor astfel de produse, releva rezultatele unui studiu dat publicitatii, joi, de compania de cercetare Mercury Research, in cadrul congresului dedicat industriei carnii din Romania, organizat de publicatia "Revista carnii".

Potrivit reprezentantei Mercury Research, Ingrid Lambru, marketing director în cadrul companiei de cercetare, la nivelul anului 2015, din totalul consumatorilor ocazionali de mezeluri, 62% erau femei. De asemenea, 45% aveau peste 55 de ani, iar 33% aveau studii superioare.

Anul trecut, 82% din populația urbană a României era consumatoare de mezeluri, în scădere față de anul 2014, când 9 din 10 persoane consumau acest tip de produs.

În același timp, în 2015, în mediul urban, 4 din 5 români erau cumpărători de mezeluri, nivel similar cu cel înregistrat în anul precedent.

Conform cercetării, în ceea ce privește obiceiurile de cumpărare, consumatorul ocazional cumpără, în medie, de două ori pe lună mezeluri, în timp ce rezultatele la nivel național arată un indice de 5,9 ocazii pe lună.

Nu în ultimul rând, datele arată că, în 2015, un procent de 59% dintre consumatorii ocazionali de mezeluri au făcut cumpărături în comerțul modern, iar 26% în cel tradițional.

Pe categorii de produse, salamul și cremwurștii sunt preferate în detrimentul specialităților din carne sau al șuncii.

Mercury Research este cea mai mare companie independentă de cercetare de piață din România, prezentă pe plan local din anul 1994. Compania oferă servicii de cercetare cantitativă și calitativă despre consumatori și despre companii adaptate domeniilor, precum: bunuri de larg consum, financiar-bancar, IT&C, media, sănătate, industria auto sau social.

Sursa: Agerpress