Consiliul Concurentei suspecteaza agentiile de turism ca impun un nivel minim de pret de vanzare a produselor turistice
Data publicarii: 18-04-2016 | EconomieConsiliul Concurentei suspecteaza agentiile de turism ca isi coordoneaza politicile comerciale in scopul impunerii unui nivel minim de pret de vanzare a produselor turistice si a pachetelor de servicii turistice si al mentinerii unui status-quo pe piata, incepand cu anul 2013, informeaza luni autoritatea romana de concurenta.
Consiliul Concurenței a declanșat, în acest sens, prima investigație privind o posibilă încălcare a regulilor de concurență pe piața comercializării produselor turistice și a pachetelor de servicii turistice prin agenții de turism.
Investigația a fost declanșată în urma unor informații primite printr-o sesizare anonimă înregistrată pe Platforma avertizorilor de concurență.
În cadrul investigației, Consiliul Concurenței a efectuat inspecții inopinate la sediile și la punctele de lucru ale mai multor companii active pe piața serviciilor turistice. Documentele ridicate în timpul acestor inspecții se află în analiza autorității române de concurență, în cadrul procedurilor specifice investigației.
Inspecțiile inopinate reprezintă o etapă preliminară în cadrul procedurilor de investigare a unui posibil comportament anticoncurențial. Efectuarea acestor inspecții nu reprezintă o antepronunțare a Consiliului Concurenței în ceea ce privește vinovăția companiilor investigate și nici în ceea ce privește rezultatul final, precizează autoritatea de concurență.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare