Opris (STS): Toti cetatenii Romaniei ar trebui sa beneficieze de acces electronic la informatii; un astfel de program trebuie legiferat
Data publicarii: 19-04-2016 | EconomieUna dintre marile provocari in administratie este ca toti cetatenii Romaniei sa beneficieze de acces electronic la informatii in mod unitar si in toate domeniile, un astfel de program avand nevoie de legiferare, a declarat, marti, directorul general al Serviciului de Telecomunicatii Speciale (STS), Marcel Opris, la conferinta 'Chief Information & Innovation Office. Pentru eliminarea birocratiei in Romania. In avantajul cetatenilor'.
'Cred că, în acest moment, strategia de a satisface mai întâi nevoile primare ale cetățenilor trebuie să țină cont de unde se găsește România și de ce instrumente are nevoie. Eu, în clipa asta, consider că unul din marile challenge-uri este ca toți cetățenii României să beneficieze în mod unitar, în toate domeniile, de acces electronic la informații. În al doilea rând, și asta se poate rezolva extrem de simplu, vorbim despre reutilizarea informației și să nu mai pun pe nimeni să aducă hârtie. Avem posibilitatea să creăm un program, dar trebuie legiferat obligatoriu. Dacă nu legiferăm, nu facem nimic. Un efort mare ar fi ca toată clasa politică, Parlamentul, să înțeleagă că un set de măsuri ar trebui legiferat și pus ca în Constituție — nu se schimbă decât prin referendum. Atunci cred avem o șansă să schimbăm ceva', a afirmat Opriș.
Șeful STS a menționat, totodată, că a fost și rămâne un fan al desființării Ministerului Comunicațiilor și crearea unei alte entități care să funcționeze în baza unui contract care să pornească de la un guvern total apolitic.
'Eu am fost și rămân un fan al desființării Ministerului Comunicațiilor, fiindcă uneori împiedică. Trebuie să se hotărască între a administra resurse ale companiilor care produc bani și a face politici publice în domeniul modernizării statului român. Dacă mulți oameni vin și recunosc acolo unde au greșit, s-ar putea să avem șansa să gândim cum să nu mai greșim. Sigur, ne putem uita la modelele din jur. Dacă m-ați întreba acum, cred că este nevoie nu de un 'Chief Information Innovation Office', ci de un 'Chief Information National Office'. Nu cred că acesta e ministerul. Cred că trebuie găsit un model similar, care, pe lângă recompensarea unor valori profesionale care să lucreze, să fie și ceva de genul unui jurământ față de patrie ca, într-un timp rezonabil, să o aduc undeva mai sus. Un contract pornind de la un guvern total apolitic, poate un contract lăsat moștenire prin lege către o asemenea structură și care să poată fi desființată doar după un termen. Mi-aduc aminte că în Franța a funcționat un Minister al Informatizării Administrației. De ce? Nu informatizarea în sine e un scop, ci un instrument teribil. Eu aș zice că nu vreau să desființăm birocratizarea, ci aș zice să o transformăm. Nu există nimic fără birocrație, credeți-mă! Oricât ne-am strădui și oricât zgomot ar face micile și marile companii, interesele financiare și de altă natură, atâta timp cât nu debirocratizăm mai întâi clar, dar simplificând formularistica, nu cred că avem nicio șansă să rezolvăm ceva cu informatica. Noi încă nu știm clar ce dorim', a spus Marcel Opriș.
Reprezentanți ai autorităților centrale, ai organizațiilor din domeniul IT&C și ai instituțiilor de specialitate participă, marți, la conferința 'Chief Information & Innovation Office. Pentru eliminarea birocrației în România. În avantajul cetățenilor'.
Potrivit organizatorilor (Comisia Pentru Tehnologia Informațiilor și Comunicațiilor din Camera Deputaților, Asociația pentru Dezvoltarea Societății Informaționale — ADSI, Asociația Directorilor de Tehnologia Informațiilor și Comunicațiilor — CIO Council, Comisia pentru Administrație Publică și Amenajarea Teritoriului din Camera Deputaților și Comisia pentru Administrație Publică și Organizarea Teritoriului din Senatul României), scopul conferinței îl reprezintă inițierea unei structuri de tip Chief Information Innovation Office — CIIO pentru îmbunătățirea și inovarea proceselor operaționale ale administrației publice, prin utilizarea celor mai adecvate realizări din domeniul IT&C și a experienței în e-guvernare a țărilor dezvoltate.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall