Romanii care vin acasa de Paste au crescut cu 500% vanzarile de bilete de avion pentru destinatiile autohtone (analiza)
Data publicarii: 28-04-2016 | EconomieObiceiurile de consum ale romanilor pentru calatoriile de Paste s-au schimbat comparativ cu anii anteriori, in acest an vanzandu-se cu 500% mai multe bilete de avion cu plecare din afara tarii spre Romania decat intr-o perioada obisnuita a anului, conform unei analize remise joi AGERPRES.
Spre deosebire de alți ani în care mini-vacanța de Paște îi purta pe români în diferite destinații din Europa pentru city break-uri sau vacanțe, în 2016 mișcarea semnificativă înregistrată de Vola.ro a fost a românilor din străinătate care vin acasă de sărbători cu avionul. Cele mai multe plecări au fost din țări în care lucrează și există comunități mari de români, precum Italia, Spania, Marea Britanie sau Statele Unite și Canada, dintre variantele intercontinentale.
Pentru perioada Paștelui, prețul mediu al unui bilet din afara țării către România, conform analizei Vola.ro, este cu 18% mai mare decât prețul unui bilet din România spre străinătate. Cei din diaspora au plătit, în medie, 275 euro pe biletul de avion care îi aduce în țară, în timp ce românii care au dorit să plece în străinătate de sărbători au achitat în medie 230 euro pe biletul de avion. Cererea foarte mare și numărul limitat de locuri a determinat epuizarea locurilor la tarife promoționale și clasele tarifare mai ieftine.
În cazul celor care au ales să petreacă Sărbătorile de Paști în străinătate, majoritatea au preferat city break-urile în defavoarea vacanțelor mai lungi. Perioada preferată a fost cu plecare pe 29 aprilie și întoarcere în a doua zi de Paște, pe 2 mai. În topul destinațiilor se regăsesc Roma, Milano, Londra, Barcelona, Madrid și Paris. Prețul mediu pentru un city break în perioada Paștelui a fost de 490 euro, în creștere ușoară față de anul trecut, când a fost de 470 euro.
Pentru vacanțele de Paște, românii au preferat să călătorească în grupuri de până la patru persoane, fie cu familia și copiii, fie cu prietenii. Aceste vacanțe au costat, în medie, 650 euro de persoană, preț care a inclus biletul de avion și cazarea pentru 7 nopți.
Conform analizei, în perioada sărbătorilor cresc exponențial cererile pentru achiziția bagajelor de cală, ajungând chiar la 2-3 bagaje de cală de persoană. Totodată, cresc și solicitările de transport al animalelor de companie, de obicei de mici dimensiuni, care pot fi luate în cabina aeronavei, dar și a obiectelor fragile, cadouri pentru cei dragi de acasă.
Conform statisticilor marilor aeroporturi europene, timpul de așteptare în aeroport poate crește cu până la 50% în perioadele de vârf, cum este și Paștele. Astfel, dacă în mod normal pentru formalitățile de check-in, control de securitate și îmbarcare erau recomandate 1,5 — 2 ore înainte de ora anunțată de decolare, Vola.ro recomandă turiștilor români ca în această perioadă să își ia o marjă de cel puțin 30 de minute în plus.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall