Toyota a reluat productia la fabricile sale din Japonia, afectate de cutremure
Data publicarii: 06-05-2016 | EconomieCel mai mare producator auto din lume, Toyota Motor Corp, a reluat vineri productia la fabricile sale din Japonia care au ramas inchise in urma celor doua seisme puternice care au afectat tara in aprilie si au fost urmate de numeroase replici, transmit Kyodo si Reuters.
Astfel, toate cele 30 de linii de asamblare ale producătorului auto din Japonia sunt acum operaționale, la trei săptămâni după cutremurele care au început în prefecturile Kumamoto și Oita.
De la mijlocul lunii aprilie Toyota a fost forțată să oprească gradual producția la majoritatea fabricilor sale din țară, după ce uzina Aisin Seiki din Kumamoto, care furnizează componente, a fost afectată de cutremure. În final, producția acestei uzine a fost transferată spre alte facilități de producție.
Din cauza recentelor întreruperi, producția s-a redus cu aproximativ 80.000 de unități, conform datelor Toyota. Din cauza opririi producției în urma unei explozii care a avut loc în februarie la o fabrică de oțel operată de o companie afiliată Toyota, producția totală a scăzut cu aproximativ 170.000 de vehicule. Aceste pierderi de producție vor pune sub semnul întrebării capacitatea Toyota de a-și păstra pentru al cincilea an consecutiv poziția de cel mai mare producător auto mondial, având în vedere că rivalul Volkswagen profită de creșterea vânzărilor în China și Europa.
Printre companiile auto nipone care au oprit producția în urma cutremurele se află și Mitsubishi Motors și Honda Motor.
Vânzările mondiale realizate de Toyota în primele trei luni ale acestui an au fost inferioare celor realizate de rivalul german Volkswagen AG, în condițiile în care o serie de perturbări ale producției riscă să pună în pericol poziția de lider al industriei auto deținută de grupul nipon în ultimii patru ani.
În perioada ianuarie-martie 2016, Toyota a vândut 2,46 milioane vehicule la nivel mondial, în scădere cu 2,3% comparativ cu perioada similară a anului trecut. În schimb, vânzările Volkswagen au crescut cu 0,8%, până la 2,5 milioane unități, chiar dacă grupul german trece în prezent prin cea mai gravă criză din istoria sa.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare