Ponderea produselor de franzelarie in totalul cheltuielilor cu alimente si bauturi alcoolice ale gospodariilor a scazut anul trecut
Data publicarii: 29-06-2016 | EconomiePonderea produselor de franzelarie in totalul cheltuielilor cu alimente si bauturi alcoolice ale gospodariilor a scazut la 12,9% in 2015, se arata intr-o publicatie a Institutului National de Statistica (INS) transmisa la solicitarea AGERPRES.
'În anul 2015, din totalul cheltuielilor bănești pentru cumpărarea de alimente și băuturi alcoolice, cele destinate cumpărării de pâine și produse de franzelărie au scăzut față de anul precedent (de la 13,5% în 2014 la 12,9% în 2015). Această pondere se ridică la 18,9% (19,4% în anul 2014) în cazul gospodăriilor de agricultori și la 16,7% (18,2% în 2014) în cazul gospodăriilor din mediul rural. O pondere importantă dețin și cheltuielile pentru cumpărarea de carne și preparate din carne, care împreună absorb, pe ansamblul gospodăriilor, în medie, 24,0% din cheltuielile pentru cumpărarea de produse alimentare și băuturi alcoolice, în ușoară scădere față de anul anterior (24,3% în anul 2014)', informează INS.
Potrivit institutului, legumele și conservele din legume au reprezentat 6,9% din cheltuielile pentru cumpărarea de produse alimentare și băuturi alcoolice, puțin mai scăzute față de anul anterior, doar cu 0,2 puncte procentuale.
'Așadar, cheltuielile pentru cumpărarea celor trei grupe de produse alimentare — pâine și produse de franzelărie; carne proaspătă și preparate din carne; legume și conserve din legume — însumează sub 50% din cheltuielile pentru cumpărarea de produse alimentare și băuturi alcoolice (43,8%, în scădere cu 1,1 puncte procentuale față de anul anterior). Pe ansamblul gospodăriilor, față de anul anterior, cantitățile cumpărate au prezentat creșteri la majoritatea grupelor principale de produse', se mai spune în document.
Cheltuielile medii lunare pentru cumpărarea de produse alimentare (inclusiv cheltuielile în unități de alimentație publică) au fost, în anul 2015, de 506,0 lei pe gospodărie și 190,3 lei pe persoană.
'Ponderea cheltuielilor pentru cumpărarea de produse alimentare (inclusiv cheltuielile în unități de alimentație publică) în totalul cheltuielilor pentru consumul alimentar — medie pe o gospodărie — a crescut față de anul precedent (de la 69,3% în anul 2014 la 71,4% în anul 2015), pondere diferențiată pe categorii de gospodării, medii de rezidență și regiuni. Astfel, în totalul cheltuielilor pentru consumul alimentar, cumpărările au reprezentat peste 75% în gospodăriile de salariați (77,7%), din mediul urban (80,9%), din regiunea Vest (76,4%) și din regiunea București — Ilfov (86,1%). Cheltuielile pentru cumpărarea de produse alimentare și băuturi alcoolice (inclusiv rămase în stoc, date în prelucrare, date la animale etc.) au însumat, în anul 2015, în medie, 200,6 lei lunar pe o persoană, cu 2,7% mai mari față de anul precedent', precizează INS.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall