Piata bunurilor de folosinta indelungata a crescut cu 15,5% in T2; cea de IT a scazut cu 14% (studiu)
Data publicarii: 16-08-2016 | EconomiePiata de bunuri de folosinta indelungata din Romania a crescut, in trimestrul al doilea, cu 15,5% fata de aceeasi perioada a anului trecut, la 529 milioane de euro, insa piata IT a consemnat o scadere cu 14%, se arata intr-un studiu al GfK.
"Piața de electronice a însumat 87 de milioane de euro în T2 2016, cu o creștere de peste 30% față de același trimestru al anului 2015. Cea mai mare categorie a sectorului — televizoarele cu ecran plat — a crescut cu aproape 34%, înregistrând vânzări de 76 de milioane de euro. Boxele portabile au avut o performanță bună, în timp ce DVD playerele și sistemele de navigație au continuat să scadă. În T2 2016, piața foto a înregistrat o valoare de 5 milioane de euro, cu o scădere de 18% față de T1 2016', menționează sursa citată.
Potrivit studiului GfK Temax, electrocasnicele mari au crescut cu aproape 31% în al doilea trimestru al 2016, față de aceeași perioadă a anului trecut. Aparatele frigorifice au crescut cu mai mult de 25%.
"Piața de electrocasnice mici a însumat 36 de milioane de euro în T2 2016, cu 23% mai mult comparativ cu T2 2015. Toate sectoarele au urmat un trend ascendent. Încă o dată, vânzările aparatelor de coafat au contribuit la performanța segmentului de îngrijire personală. Aparatele pentru prepararea alimentelor, dar și aspiratoarele — cele mai mari categorii ale pieței — au înregistrat și ele creșteri mari', se mai spune în document.
Valoarea pieței de IT s-a restrâns, însă, în T2 2016 cu aproape 14%, până la valoarea de 85 de milioane de euro. Segmentul cu cea mai mare scădere este cel al tabletelor (-17%), urmat de calculatoarele portabile (-16,5%). Camerele web, mouse-urile și tastaturile sunt singurele categorii pe un trend crescător.
Vânzările de smartphone-uri, cea mai mare categorie a pieței telecom, au continuat tendința ascendentă, cu o creștere de două cifre în cel de-al doilea trimestru. Piața de telecom a crescut cu 19% comparativ cu T2 2016. Telefoanele mobile și phablet-urile au scăzut. Față de T2 2015, căștile au raportat o creștere de 28%.
"În T2 2016, piața de imprimante, multifuncționale și consumabile a crescut cu mai mult de 7% comparativ cu T2 2015. Echipamentele de printare au urmat un trend pozitiv, în special datorită performanței multifuncționalelor. Ușoare creșteri au fost resimțite și în segmentele de tonere și cartușe cu cerneală, datorită produselor compatibile", precizează studiul GfK Temax.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall