Bogdan Pandelica (ANPC): Am primit 15 reclamatii in legatura cu Genius Travel; cautam solutii impreuna cu alte institutii

Data publicarii: 18-08-2016 | Economie

Solutionarea reclamatiilor depuse de clientii agentiei de turism Genius Travel se poate face numai printr-o colaborare cu alte institutii abilitate, inclusiv cu Serviciul de investigare a fraudelor, fiecare pe culoarul lui de competenta, a declarat, joi, pentru AGERPRES, Bogdan Pandelica, presedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC).

"Am primit, până acum, 15 reclamații în legătură cu activitatea agenției de turism Genius Travel. Turiștii au plătit o vacanță și au fost în imposibilitatea de a beneficia de serviciile plătite. O echipă de la Comisariatul București a fost la fața locului, la sediul agenției, pe care l-au găsit închis. Am făcut o adresă către Serviciul de investigare a fraudelor, o adresă către Autoritatea Națională pentru Turism (ANT), i-am rugat pe colegii mei să verifice dacă mai sunt și alte sedii deschise la alte adrese pentru a putea să luăm legătura cu administratorii. Evident că zilele următoare vor fi întâlniri pe acest subiect cu toate celelalte instituții abilitate', a spus Bogdan Pandelică.

Acesta a precizat că ANPC se ocupă, în principal, de informarea cetățenilor, cu verificarea condițiilor contractuale.

'Evident că trebuie să vorbim de culoarul de competență al fiecărei instituții. Noi ne ocupăm mai mult de informarea cetățenilor, cu verificarea condițiilor contractuale. Aici se poate discuta de un an alt aspect pentru care am trimis adresă către Serviciul de investigare a fraudelor din cadrul Poliției pentru că discutăm, în fapt, de o sumă de bani plătită și neonorată până la urmă. Îi sfătuiesc pe cei care vor să cumpere pachete turistice în viitor să verifice dacă agenția are licență de turism dacă are toate autorizațiile necesare pentru funcționare. De asemenea, este bine să se ia referințe de la prieteni sau de la alți turiști care au fost în vacanțe cu o anumită agenție', a mai spus președintele ANPC.

Potrivit sursei citate, asigurarea pe care o deține Genius Travel, în valoare de 10.000 de dolari, este prea mică pentru toate despăgubirile necesare. "Știu că agenția are o asigurare de 10.000 de dolari. Și aici se desprinde o concluzie. Trebuie mărit acest plafon de asigurare și aceasta va fi o temă de discuție pentru viitor împreună cu instituțiile de resort. Trebuie să vedem ce soluții putem găsi pentru a preîntâmpina astfel de situații în care se află astăzi cei care au cumpărat vacanțe de la Genius Travel", a mai spus Bogdan Pandelică.

Miercuri, reprezentanții Autorității Naționale pentru Turism (ANT) au notificat conducerea agenției de turism Genius Travel să își prezinte toate documentele în următoarele 15 zile la sediul ANT, în caz contrar licența de turism urmând să fie retrasă din oficiu.

Tot miercuri, Asociația Națională a Agențiilor de Turism (ANAT) a anunțat excluderea Genius Travel, pentru prejudicii morale create asociației, prejudicii de imagine create agențiilor de turism membre și nemembre, care funcționează corect și își respectă clienții, prejudicii materiale create turiștilor care au cumpărat vacanțe de la Genius Travel și nu le pot efectua.

Sursa: Agerpress