Directorul general al CNADNR, in inspectie la santierul Orastie - Sibiu, lot 3
Data publicarii: 20-08-2016 | EconomieDirectorul general al CNADNR SA, Catalin Homor, impreuna cu o echipa de specialisti din cadrul companiei au efectuat, joi si vineri, o inspectie la santierul Autostrazii Orastie -Sibiu, lot 3, pentru urmarirea ritmului lucrarilor atat pe timp de noapte cat si pe zi si a organizarii santierului, precum si a mobilizarii generale si calitatii lucrarilor, informeaza CNADNR printr-un comunicat remis, sambata, AGERPRES.
"Am vrut să constat la fața locului care este ritmul lucrărilor. Vizitele pe șantiere vor fi din ce în ce mai dese pentru că prefer să discut cu cei responsabili la fața locului. Ritmul și monitorizarea proiectelor rămân principalele direcții. Odată cu refacerea corpului autostrăzii le-am cerut constructorilor să demareze lucrările și la celelalte puncte cu deficiențe astfel încât atunci când vom da în folosință lotul 3 să o putem face în condiții de maximă siguranță a traficului. Voi monitoriza în continuare cu mare atenție întreaga activitate pe șantier astfel încât să reușim să respectăm graficul de lucrări", a declarat Cătălin Homor.
La mijlocul lunii iulie, noul ministru al Transporturilor, Sorin Bușe, a dat asigurări că termenul stabilit pentru reluarea circulației pe acest tronson se va menține, data avansată fiind luna septembrie 2016.
"Termenul pentru reconstrucția celor 200 de metri de pe Orăștie — Sibiu se menține. Se va face expertiza pe întreg lotul, iar dacă apar probleme le vom remedia pe parcurs, fără a afecta traficul. Apreciez că ați avut curajul să preluați voi (CNADNR — n.r.) lucrarea. Decizia aceasta trebuie respectată. Reparăm ce nu au făcut alții, din păcate, dar pe banii lor. Nu trebuie să existe nicio abatere de la termenul de finalizare înaintat și pentru cea mai mică întârziere vă rog să-mi prezentați soluțiile", declara noul șef de la Transporturi.
Conform Ministerului Transporturilor, au fost promovate două faze de intervenție pentru refacerea corpului autostrăzii în urma Expertizei Tehnice și a Proiectului de Remediere. Faza I a constat în intervenția imediată asupra terenului de fundare al corpului autostrăzii și a cuprins organizarea de șantier, pregătirea terenului, achiziția de materiale, realizarea proiectului de fundare, în timp ce faza II reprezintă reconstrucția efectivă a sectorului, în baza proiectului inițial. Termenul pentru reluarea circulației pe acest tronson rămâne stabilit în luna septembrie 2016.
Este pentru prima dată când Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) execută lucrări în regie proprie. Lucrările de refacere aferente lotului 3 au început în luna aprilie 2016.
Valoarea contractelor este de 3,72 milioane de lei, fără TVA. Suma este asigurată din garanții de bună execuție a constructorului, care au fost executate de către CNADNR.
Compania a executat Garanția de Bună Execuție constituită de Salini Impregilo SpA, în valoare de circa 60,48 milioane de lei, sumă ce a fost încasată de companie de la banca emitentă în data de 28 aprilie 2016.
În data de 3 septembrie 2015, CNADNR a anunțat închiderea circulației rutiere pe Autostrada A1 Orăștie — Sibiu începând din 7 septembrie, la 10 luni de la inaugurarea acesteia, între Nod rutier Săliște (km 270+020) — Nod rutier Cunța (km 292+455), în vederea remedierii degradărilor constatate la km 275+650 al autostrăzii.
Proiectul Autostrăzii Orăștie — Sibiu, ca parte a Rețelei de Transport Trans-Europene (TEN-T CORE), prevede construirea a 82,07 kilometri de autostradă care leagă cele două orașe. Comisia Europeană a decis, în septembrie 2011, finanțarea acestui proiect cu 510 milioane de euro din Fondul de Coeziune.
Autostrada a fost împărțită în 4 loturi de punere în aplicare. Loturile 1 și 2, având lungimea de circa 44 km, au fost deschise traficului în 2013. Loturile 3 și 4 au fost deschise traficului în 2014. În ceea ce privește Lotul 3 (Săliște — Cunța) de aproximativ 22 de kilometri, acesta face obiectul unei anchete penale după ce pe o porțiune din zona viaductului Aciliu au apărut fisuri adânci, care au pus în pericol siguranța traficului rutier.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall