UPDATE Homor: Lucrarile integrale la Centura Capitalei se vor finaliza in luna mai 2017

Data publicarii: 31-08-2016 | Economie

Lucrarile integrale la Centura Capitalei se vor finaliza in luna mai 2017, dar traficul va fi deschis la doua benzi pe sens la finalul acestui an, a declarat, miercuri, directorul general al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), Catalin Homor.

"Vor fi lucrări adiacente pe zona cea mai complicată a sectorului și anume în zona în care este traversat sectorul de apeducte. Aici se va circula pe o suprafață de beton, urmând ca la începutul sezonului de lucru în 2017 să fie finalizat la nivel de asfalt", a precizat Homor.

De asemenea, până la finele anului 2016, în zona pasajului peste apeductele Arcuda I, II și III ale Apa Nova, km 57+740, se va circula pe patru benzi, urmând ca așternerea straturilor rutiere de mixtură asfaltică să fie executată imediat ce condițiile meteorologice vor permite acest lucru. Recepția întregului obiectiv se va face în luna mai a anului 2017.

"De la începutul anului ne-am angajat că până la sfârșitul acestui an vom reda traficului cele patru benzi pe acest sector de centură. Suntem în grafic. Am avut nenumărate întâlniri și discuții cu constructorul. Nu e un secret, a fost un proiect cu foarte multe probleme, probleme ce le-am depășit împreună. Este în momentul de față un proiect deblocat, ca multe alte proiecte pe care le-am întâlnit în această companie și la sfârșitul acestui an redăm traficul pe patru benzi", a spus Cătălin Homor.

Potrivit lui Homor, pentru cele două probleme majore care au stat în calea evoluției lucrărilor, respectiv eliberarea amplasamentelor de către diverși proprietari persoane fizice/persoane juridice și finalizarea lucrărilor de lărgire la patru benzi în zona pasajului de la km 57+740, au fost găsite soluții. În acest sens, la începutul lunii septembrie 2016, se va finaliza procedura de expropriere prin emiterea încheierii de întabulare pentru coridorul de expropriere situat pe raza administrativă a UAT Chitila. În același timp vor fi defrișați pomii marcați și a fost stabilită și soluția pentru devierea traficului în zona pasajului de la km 57+740 în vederea finalizării lucrărilor de lărgire, la 4 benzi, a părții carosabile.

''Lucrările evoluează destul de bine. Stadiul fizic și valoric este undeva între 70 — 75%. Problemele cele mai mari pe care le-am întâmpinat de la începutul anului au fost exproprierile suplimentare unde erau destul de multe suprafețe, terenuri, care nu au fost expropriate, deci nu au putut fi predate constructorului să lucreze. La începutul lunii iunie, această problemă a fost rezolvată într-o proporție de 99%. Mai sunt în prezent doi proprietari care refuză să ne dea acces, cu toate că exproprierea a fost făcută, și, în consecință, vom organiza o executare silită și pe sectoarele respective", a explicat șeful de la CNADNR.

El a atras atenția asupra faptului că traficul va fi restricționat la km 57.

''În zona respectivă, tronsonul este traversat de trei apeducte și execuția lucrărilor este destul de dificilă pentru că sunt niște rețele foarte sensibile de interes național. Traficul nu se va închide total. Vor fi mai multe devieri de trafic care vor fi finalizate până la sfârșitul anului 2016. Vor fi devieri locale în zonele adiacente stânga — dreapta sectorului respectiv", a arătat acesta.

În ceea ce privește pasajul vechi de la Chitila, șeful CNADNR a spus că se va face o expertiză pentru a se vedea dacă vor fi necesare consolidări.

"Vom executa o expertiză și, în funcție de rezultatele expertizei, vom decide dacă va trebui intervenit structural sau nu", a subliniat acesta.

Directorul general al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România, Cătălin Homor, a efectuat miercuri o vizită de inspectare a stadiului lucrărilor pe centura rutieră a municipiului București, între A1 — DN7 și DN2 — A2, Lot 1: sector A1 (km 55+465) — DN 7 (km 64+160). În prezent, se lucrează la: relocarea utilităților în zonele Titan Mar, Mega Company și Remat Holding, execuția lucrărilor necesare în vederea finalizării sensurilor giratorii de la Dragomirești, Remat și Petrom, rampa de la Pod Chitila și pasajul peste apeducte în zona Mega Company.

Astfel, pe o lungime de 8,695 kilometri stadiul fizic este de 55%. Conexiunile sunt: A1 București — Pitești, DN7 București — Târgoviște — Pitești — Râmnicu Vâlcea — Sibiu — Deva — Arad și DJ 601A București — Roșu — Chiajna — Dragomirești Deal — limita județului Giurgiu.

Sursa: Agerpress