Dieselgate: Autoritatile germane incep rechemarile voluntare la service pentru 630.000 de vehicule
Data publicarii: 05-09-2016 | EconomieAutoritatea Federala din domeniul Transporturilor din Germania (KBA) a anuntat inceperea rechemarilor voluntare la service pentru 630.000 de vehicule pentru rezolvarea neregularitatilor legate de nivelul emisiilor, descoperite in urma investigatiilor demarate ca urmare a scandalului "Dieselgate", transmite AFP.
Inițial vor fi reparate 10.500 modele Porsche Macan 4x4 cu motoare diesel, unul din cele mai bine vândute vehicule de către Porsche, acționarul majoritar al Volkswagen. Anul trecut, autoritățile americane au descoperit discrepanțe între emisiile de oxid de nitrogen ale automobilelor diesel Volkswagen în timpul testelor de laborator și în condițiile reale de drum. Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi, Porsche și Bugatti, dar și camioanele MAN și Scania. După ce Volkswagen a recunoscut că, în perioada 2005 — 2015, că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, Guvernul de la Berlin a ordonat efectuarea de teste de emisii la toatele modelele de autovehicule aflate în prezent în circulație în Germania. Potrivit ministrului Transporturilor, Alexander Dobrindt, cele 16 mărci auto la care au fost descoperite nereguli sunt: Alfa Romeo, Chevrolet, Dacia, Fiat, Hyundai, Jaguar, Jeep, Landrover, Nissan, Renault și Suzuki, alături de mărcile auto germane Opel, Volkswagen, Porsche, Audi și Mercedes. Cu toate acestea, Dobrindt a subliniat că niciuna din neregulile constate nu a scos în evidență un fals de amploarea celui de la Volkswagen, care a echipat motoarele diesel cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare. Analiștii susțin că la vehiculele incriminate sistemul de filtrare a emisiilor poluante este dezactivat când temperatura exterioară coboară sub un anumit nivel. Conform normelor europene în vigoare, această procedură nu este permisă decât în situația în care permite evitarea unui accident sau pagubelor produse motorului. În consecință, Guvernul german a cerut producătorilor auto să revizuiască acest mecanism. De asemenea, Alexander Dobrindt a cerut o adaptare a normelor europene "pentru a putea fi făcută mai ușor diferența între mecanismele autorizate și cele care nu sunt autorizate".
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall