Volkswagen achizitioneaza 16,6% din Navistar, pentru a se extinde pe piata camioanelor grele din America de Nord
Data publicarii: 07-09-2016 | EconomieNoua alianta dintre Volkswagen AG si compania americana Navistar International stimuleaza ambitia grupului german de a-si depasi rivala Daimler AG pe piata camioanelor grele din America de Nord, estimata la aproximativ 30 de miliarde de dolari pe an, transmit DPA si MarketWatch.
Volkswagen a achiziționat marți o participație de 16,6% în Navistar International, al patrulea producător de camioane grele din SUA, pentru 229 milioane de euro (256 milioane de dolari). În urma tranzacției, VW va deține două locuri în Consiliul de Administrație al Navistar. Cele două companii se așteaptă ca autoritățile de reglementare să aprobe acordul până la începutul lui 2017.
Tranzacția este un pas important spre îndeplinirea obiectivului nostru de a avea o prezență importantă pe piața vehiculelor comerciale din America de Nord, a afirmat Hans Dieter Poetsch, președintele Consiliului de supervizare al VW.
Volkswagen este în urma rivalelor europene Daimler și Volvo pe piața camioanelor grele din SUA, deși are două subsidiare care produc vehicule comerciale, Scania și MAN. În schimb, pe acest segment, grupul german are o prezență importantă pe piețele din Europa, America Latină și China.
Șeful Navistar, Troy Clarke, a declarat că în urma tranzacției firma americană va avea acces la motoarele VW, ceea ce-i va permite să-și recâștige cota de piață pierdută din cauza problemelor legate de funcționarea motoarelor. În prezent, Navistar are o cotă de piață de aproximativ 11% pe segmentul camioanelor grele din America de Nord, față de aproximativ 22% în urmă cu cinci ani.
VW a anunțat recent că va plăti 15,3 miliarde de dolari, după ce a recunoscut că ani de zile a folosit un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel în SUA, acceptând să răscumpere vehiculele de la consumatori și să furnizeze fonduri pentru a stimula producerea autoturismelor ecologice.
Volkswagen face obiectul unor investigații în mai multe țări, după ce a admis că, în perioada 2005 — 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare