ING va returna clientilor comisioanele aferente retragerilor de numerar de la alte banci, dupa blocarea sistemului survenita sambata
Data publicarii: 11-09-2016 | EconomieING Romania va returna comisioanele aferente retragerilor de numerar de la bancomatele altor banci, efectuate sambata de catre proprii clienti, si va suporta costurile aditionale generate de indisponibilitatea platilor cu cardul, in urma problemelor tehnice survenite timp de mai multe ore, cand in reteaua bancii nu a putut fi efectuata nicio operatiune de plata atat in online, cat si la comercianti sau prin bancomatele bancii, se arata intr-un comunicat de presa al institutiei bancare, transmis, duminica, AGERPRES.
În același timp, banca precizează că blocajul serverelor băncii și sistemul de stocare a datelor a fost provocat în urma unui test planificat efectuat în centrul de date al ING, pentru sistemul de stingere a incendiilor.
'Sâmbătă, 10 septembrie, în timpul unui test planificat în centrul nostru de date pentru sistemul de stingere a incendiilor, procedura de eliberare a gazului Inergen a afectat în mod sever și neașteptat mai multe servere și sistemul de stocare a datelor. Primele probleme au început să apară după ora 13:00. Au fost afectate toate serviciile conectate sistemului de stocare a datelor, respectiv tranzacții cu cardul, operațiuni la bancomat, serviciul de internet banking, sistemele de comunicare și website-ul www.ing.ro. În consecință, o mare parte din tranzacții nu au putut fi procesate și comunicarea cu clienții a fost întârziată (...) Ne cerem scuze, încă o dată, pentru situațiile neplăcute pe care le-au întâmpinat clienții noștri și ne asumăm responsabilitatea pentru problemele cauzate. Astfel, vom returna clienților comisioanele aferente retragerilor de numerar de la bancomatele altor bănci efectuate ieri. Avem, de asemenea, în vedere acoperirea costurilor adiționale generate clienților afectați de indisponibilitatea plăților cu cardul. În ciuda acestui incident excepțional și fără precedent în istoria ING România, prioritatea noastră rămâne asigurarea de servicii financiare la nivelul înalt de așteptări cu care ne-am obișnuit clienții de-a lungul anilor', se arată în comunicarea băncii.
Potrivit sursei, în consecință, la momentul apariției incidentului, au fost activate de urgență procedurile și planurile de recuperare prevăzute pentru astfel de situații.
'Toate echipele relevante din IT, suport pentru clienți, management al produselor, comunicare și conducerea băncii au fost mobilizate pentru rezolvarea cât mai rapidă a situației. De asemenea, furnizorul extern al sistemului afectat a tratat cu prioritate zero restaurarea serviciului. Din cauza magnitudinii și complexității defecțiunilor, din păcate timpul necesar pentru restaurarea activității prin sistemul de back-up a fost mai lung decât în cadrul testelor pe care le efectuăm regulat. Mai mult decât atât, pentru a asigura deplina integritate a datelor, am efectuat o copie adițională a bazei de date înainte de a începe restaurarea sistemului, ceea ce a prelungit perioada de indisponibilitate a serviciilor', reiese din comunicatul ING Bank România.
Reprezentanții bâncii menționează că 'la ora 21:15 am restaurat serviciul de online banking ING Home'Bank, iar tranzacțiile cu cardul la comercianți și la bancomate au redevenit funcționale începând cu ora 23:00', iar 'în prezent, finalizăm analiza diagnostic a acestui eveniment excepțional, monitorizăm îndeaproape evoluția situației împreună cu furnizorii și luăm măsuri adiționale pentru a asigura derularea normală a operațiunilor'.
De asemenea, ING România notează că lipsa de comunicare către clienți, în primele momente de la apariția problemei, a fost cauzată tot de incidentul respectiv.
'Ne pare rău că am dezamăgit, pentru că nu am comunicat proactiv în primele ore. Defecțiunea sistemelor de comunicare (website, sms,mail-uri) a afectat transmiterea mesajelor către clienți', menționează sursa citată.
ATM-urile, sistemele de acceptare a cardurilor ING, cât și serviciul Home'Bank, au fost indisponibile sâmbătă, timp de mai multe ore, pentru clienții băncii, din cauza unor erori în sistemul de stocare a datelor. Reprezentanții băncii au precizat că problema tehnică nu a pus niciun moment în pericol datele și disponibilitățile bănești ale clienților ING.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall