Angajatii devin cu 26% mai productivi la locul de munca daca nu utilizeaza smartphone-urile (studiu)
Data publicarii: 05-10-2016 | EconomieNivelul de productivitate al angajatilor la locul de munca creste in absenta interactiunii cu smartphone-urile, este concluzia unui experiment psihologic realizat de Universitatile din Würzburg si Nottingham Trent, la solicitarea Kaspersky Lab, data miercuri publicitatii.
Conform unui comunicat al Kaspersky Lab, cercetătorii le-au cerut participanților să se supună unui test care să le determine gradul de concentrare în patru circumstanțe diferite: cu telefonul fie în buzunar, fie pe birou, închis într-un sertar sau scos de tot din încăpere. Rezultatele sunt interesante, în sensul că cele mai slabe scoruri au fost obținute atunci când telefonul se afla pe birou, iar cu fiecare obstacol în plus între participanți și smartphone-urile lor performanța obținută a crescut. Pe ansamblu, rezultatele testelor au fost cu 26% mai bune atunci când telefoanele au fost eliminate din încăpere.
Realizatorii studiului relevă, totodată, că, în ciuda așteptărilor, absența smartphone-ului nu i-a făcut pe participanți să devină agitați, iar nivelul de anxietate a rămas constant pe tot parcursul experimentelor. Totuși, în general, femeile au fost mai agitate decât bărbații, determinându-i pe cercetători să tragă concluzia că nivelul de anxietate de la serviciu nu este afectat de smartphone-uri (sau de absența smartphone-urilor), dar poate fi influențat de gen, notează cercetătorii.
"Studii anterioare au arătat că, pe de o parte, despărțirea de smartphone are efecte negative la nivel emoțional, cum ar fi un nivel crescut de anxietate, dar, pe de altă parte, au demonstrat și că smartphone-ul propriu ar putea acționa ca o sursă de distragere a atenției atunci când este prezent. Cu alte cuvinte, atât prezența, cât și absența unui smartphone, ar putea împiedica o bună concentrare", spune Jens Binder, de la Universitatea Nottingham Trent.
Potrivit Kaspersky Lab, rezultatele experimentului sunt corelate cu cele ale unui studiu mai vechi — denumit "Amnezia digitală la serviciu".
"În cadrul acestuia, Kaspersky Lab a demonstrat că dispozitivele digitale pot avea un impact negativ asupra nivelului de concentrare. Studiul arăta, de exemplu, că luarea de notițe pe un dispozitiv digital, în timpul întâlnirilor, diminuează capacitatea de înțelegere a ceea ce se întâmplă efectiv în cadrul acelei întâlniri. Dacă interzicerea dispozitivelor digitale la locul de muncă nu este o opțiune viabilă, rezultatele — împreună cu cele din 'Digital Amnesia at Work' — le pot da companiilor mai multe informații despre cum să își îmbunătățească productivitatea", se arată în comunicatul Kaspersky Lab.
Experimentul a testat comportamentul a 95 de persoane, cu vârste între 19 și 56 de ani, în cadrul laboratoarelor universităților din Würzburg și Nottingham-Trent. De asemenea, s-a avut în vedere să existe condiții similare pentru experiment și un număr comparabil de femei și bărbați în toate laboratoarele.
Kaspersky Lab este o companie globală, fondată în 1997, ce protejează cu ajutorul produselor de securitate cibernetică peste 400 de milioane de utilizatori individuali, precum 270.000 de companii-client.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall