CSALB: Din cinci solicitari de solutionare alternativa a litigiilor, bancile refuza patru
Data publicarii: 27-10-2016 | EconomieBancile refuza 80% din solicitarile de solutionare alternativa a litigiilor formulate de Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) pentru consumatori.
"La data de 21 octombrie, 33 de dosare erau în lucru, 35 erau în faza de filtru și 105 dosare sunt clasate. Din cele 105, 84 sunt cele care au fost refuzate de către bănci, 21 au fost clasate din întârzierile consumatorilor. Raportul este de 4 la 1", a declarat directorul Centrului director CSALB, Liviu Fenoghen, într-o conferință de presă.
Potrivit datelor prezentate, comercianții au refuzat soluționarea prin proceduri SAL pentru că există un dosar înregistrat pe rolul instanței, au încercat să contacteze direct consumatorul, au inițiate procedurile de executare silită, au făcut mai multe oferte, dar toate au fost refuzate de consumator, anterior sesizării de către consumator a CSALB.
Cele mai frecvente solicitări ale consumatorilor se referă la restituirea comisionului de risc perceput pentru un credit, rescadențarea creditului, diminuarea ratei lunare, în situațiile în care consumatorul apreciază că ratele lunare au fost mărite de comerciant în mod abuziv, returnarea comisionului de administrare, a comisionului de monitorizare ori a altor categorii de comisioane care — în percepția consumatorilor — au fost reținute în mod nejustificat, restituirea sumei ce a rezultat din mărirea marjei dobânzilor în mod excesiv, în accepțiunea consumatorilor, reducerea marjei dobânzii și înghețarea cursului valutar la data încheierii contractului de credit (în CHF), declararea creditului ca fiind scadent anticipat, fără respectarea condițiilor contractuale, calcularea și plata ratelor în lei, la cursul de schimb valutar de la data încheierii contractului, eliminarea unor clauze calificate de către consumatori ca fiind abuzive, privind aplicarea de dobânzi penalizatoare, radierea înregistrărilor din biroul de credit etc.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare