Isarescu catre bancheri: Benevolenta! Trebuie sa arati ca esti binevoitor; tupeismul trebuie exclus

Data publicarii: 27-10-2016 | Economie

Bancile trebuie sa investeasca in pregatirea continua a personalului, sa acorde o atentie speciala angajatilor de la ghiseu, care intra in contact direct cu clientii, sa renunte la aroganta si sa manifeste benevolenta fata de clienti, sustine guvernatorul Bancii Nationale a Romaniei, Mugur Isarescu.

"Să reinvestiți în trainingul personalului. Europa se mișcă foarte repede, iar noi nu putem să trecem pe lângă ea, pentru că suntem în Europa. Retezarea aroganței! Cam asta percepe publicul, și nu este vorba doar de România. Dialogul permanent cu clientul și cu societatea mi se par lucruri esențiale și țin de standardele etice. (...) Benevolența! Trebuie să arăți că ești binevoitor, să explici, deci tupeismul trebuie exclus. Omul de la ghișeu, pentru că el intră în contact cu clientul, că dacă e supraîncărcat și obosit ...", a recomandat, joi, Isărescu bancherilor în cadrul "Banking Compliance Summit".

Potrivit acestuia, banca trebuie să își recapete demnitatea și să recâștige încrederea clienților, pentru că oamenii vin la bancă "să își depună averea".

"Dacă încrederea este pierdută, din cauza unor factori subiectivi sau obiectivi, întreaga activitate bancară are de suferit. (...) Primul lucru pe care trebuie să-l dovediți în interior și apoi în exteriorul instituției este respectarea regulilor. Respectul este o chestiune vitală. Dacă mai lăsați să mai pătrundă în societatea românească ideea că în interiorul unei bănci fiecare face ce vrea, nu trebuie să vă mirați că imaginea sistemului bancar românesc este afectată", a subliniat guvernatorul BNR.

Pe de altă parte, Mugur Isărescu a vorbit și despre necesitatea întăririi controlului intern al băncilor, astfel încât să nu se mai dea vina pe reglementările băncii centrale atunci când ceva nu merge bine în interiorul unei bănci.

"Să nu avem pretenția ca lumea să cunoască banking-ul când noi mai avem probleme în interiorul băncilor. (...) Eu sunt nemulțumit atunci când aud, dacă ceva nu merge bine la ghișeu, "nu ne lasă supravegherea BNR". Prima regulă a conformării este supravegherea internă", a adăugat guvernatorul BNR.

În plus, șeful BNR a explicat, pentru cei care consideră că supravegherea BNR "mai sare calul", că reglementările băncii centrale sunt în conformitate cu ceea ce se întâmplă în Europa.

"În consecință, a mai arunca vorbe din acestea care creează neîncredere, că nu merge bine banca din cauza supravegherii BNR, nu își are rostul", a mai spus Mugur Isărescu.

În acest context, guvernatorul a recomandat băncilor și îmbunătățirea relației cu autoritățile de supraveghere, dar și cu acționari, cu clienții și cu alte părți interesate.

O altă recomandare a guvernatorului către bănci este aceea de a rezolva deficiențele în timp real și la fața locului.

"Viața este așa cum este. În viața practică apar deficiențe, asta e lumea creată de ființe umane. Să rezolvi deficiențele în timp real, să nu le lași să se acumuleze. Unde se rezolvă? La fața locului, nu când vine reprezentantul BNR de la supraveghere", a subliniat Isărescu.

Întărirea eticii profesionale, evitarea unor decizii greșite, dar și continuarea procesului de educație financiară reprezintă, de asemenea, recomandări ale guvernatorului BNR către bănci.

Sursa: Agerpress