Presedintele Organizatiei internationale a exportatorilor de miere: Piata internationala a mierii este inundata de produse contrafacute
Data publicarii: 30-10-2016 | EconomiePiata internationala a mierii este inundata de produse contrafacute, cele mai importante nereguli descoperite fiind etichetarea falsa, modificarea originii sau adaosul de sirop de zahar, sustine presedintele Organizatiei internationale a exportatorilor de miere, Norberto Garcia, transmite AFP.
"Mierea modificată sau falsificată reprezintă principalul flagel pentru industria apicolă, mai mare decât pesticidele sau problemele sanitare", a declarat profesorul argentinian Norberto Garcia la cel de-al 21-lea congres al Uniunii naționale a apicultorilor francezi (Unaf), care s-a încheiat duminică. Garcia susține că exporturile de miere cresc fără încetare. În timp ce numărul stupilor din întreaga lume a avansat cu doar 8% între 2007 și 2013, exporturile de miere la nivel mondial au urcat cu 61%. În plus, în emisfera orientală, o regiune cuprinsă între Ucraina și Taiwan, tendința este și mai pronunțată cu o creștere de 13% a stupilor și de 196% a exporturilor de miere, potrivit cifrelor FAO.
"Aceste date statistice demonstrează o anomalie șocantă care merge împotriva tendințelor mondiale de scădere a productivității stupilor", a subliniat Norberto Garcia în fața apicultorilor francezi. Cum se justifică aceste volume de export? "Frauda este responsabilă de injectarea unor volume importante de miere diluată cu prețuri scăzute pe piața mondială", afirmă Norberto Garcia.
Motivul este că producția mondială de miere nu poate răspunde cererii. Un exemplu este China, cel mai mare producător și consumator mondial, cu o producție de 450.000 de tone pe an (dintre care 150.000 de tone sunt exportate), care este departe de a satisface o cerere internă care se apropie de 700.000 de tone pe an. O astfel de situație ar putea să îi îndemne pe unii intermediari la fraudă, prin amestecul mierii cu diverse siropuri ieftine produse pe bază de cereale sau prin modificarea originii botanice sau geografice a mierii pe eticheta produsului.
Norberto Garcia este de părere că această superofertă ar putea fi responsabilă de scăderea semnificativă a prețului mierii pe piața mondială începând cu luna ianaurie 2015. "Principalele victime sunt consumatorii dar și apicultorii, în Europa ca și în China", a apreciat Norberto Garcia, potrivit căruia autoritățile național ar trebui să întărească controalele pe această piață.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall