IDC: Samsung si Apple domina o piata a tabletelor in continua scadere
Data publicarii: 01-11-2016 | EconomieScaderea vanzarilor de tablete informatice a continuat si in trimestrul al treilea, pe o piata mondiala unde tabletele ieftine si cele cu tastatura detasabila incep sa isi adjudece o cota din ce in ce mai mare, potrivit unui raport al firmei de cercetare de piata International Data Corporation (IDC), transmite AFP.
În perioada iulie-septembrie 2016, la nivel mondial au fost vândute 43 milioane tablete informatice, cu 14,7% mai puțin decât în perioada similară a anului trecut. În schimb, vânzările de tablete low-cost (cu un preț mai mic de 200 de dolari) au atins un nivel record, pe măsură ce producători precum RCA au inundat piața.
"Din păcate multe tablete low-cost oferă și o experiență low-cost", a subliniat analistul IDC, Jitesh Ubrani, care avertizează că această cursă spre prețurile reduse ar putea avea un efect negativ asupra pieței pe termen lung deoarece tabletele cu tastaturi detașabile ar putea fi considerate mai degrabă drept dispozitive de care utilizatorul se poate dispensa în loc de un posibil înlocuitor al PC-urilor.
În topul marilor producători, grupul informatic american Apple și-a păstrat poziția de lider mondial, controlând 21,5% din piață, în pofida faptului că vânzările de tablete iPad au scăzut cu 6,2% în ritm anual până la 9,3 milioane. Livrările de tablete Samsung au scăzut cu 19,3% până la 6,3 milioane dar grupul sud-coreean rămâne pe a doua poziție cu o cotă de 15,1%, în pofida imaginii proaste provocată de smartphone-ul Galaxy Note 7 și bateriile sale explozive.
Pe poziția a treia se află grupul de e-commerce Amazon cu o cotă de 7,3% în condițiile în care a livrat 3,1 milioane de tablete Fire, în creștere cu 319,9% în ritm anual față de 800.000 de unități în perioada similară a anului trecut. Urmează două companii chineze, Lenovo și Huawei, care controlează 6,3% respectiv 5,6% din piața mondială a tabletelor.
Împreună, primii cinci producători mondiali au fost responsabili pentru 55,8% din piață, față de 46,8% anul trecut, dar nici unul din primii cinci nu a reușit să vândă mai mult de 10 milioane de tablete în cursul unui trimestru.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare