IDC: Samsung si Apple domina o piata a tabletelor in continua scadere

Data publicarii: 01-11-2016 | Economie

Scaderea vanzarilor de tablete informatice a continuat si in trimestrul al treilea, pe o piata mondiala unde tabletele ieftine si cele cu tastatura detasabila incep sa isi adjudece o cota din ce in ce mai mare, potrivit unui raport al firmei de cercetare de piata International Data Corporation (IDC), transmite AFP.

În perioada iulie-septembrie 2016, la nivel mondial au fost vândute 43 milioane tablete informatice, cu 14,7% mai puțin decât în perioada similară a anului trecut. În schimb, vânzările de tablete low-cost (cu un preț mai mic de 200 de dolari) au atins un nivel record, pe măsură ce producători precum RCA au inundat piața.

"Din păcate multe tablete low-cost oferă și o experiență low-cost", a subliniat analistul IDC, Jitesh Ubrani, care avertizează că această cursă spre prețurile reduse ar putea avea un efect negativ asupra pieței pe termen lung deoarece tabletele cu tastaturi detașabile ar putea fi considerate mai degrabă drept dispozitive de care utilizatorul se poate dispensa în loc de un posibil înlocuitor al PC-urilor.

În topul marilor producători, grupul informatic american Apple și-a păstrat poziția de lider mondial, controlând 21,5% din piață, în pofida faptului că vânzările de tablete iPad au scăzut cu 6,2% în ritm anual până la 9,3 milioane. Livrările de tablete Samsung au scăzut cu 19,3% până la 6,3 milioane dar grupul sud-coreean rămâne pe a doua poziție cu o cotă de 15,1%, în pofida imaginii proaste provocată de smartphone-ul Galaxy Note 7 și bateriile sale explozive.

Pe poziția a treia se află grupul de e-commerce Amazon cu o cotă de 7,3% în condițiile în care a livrat 3,1 milioane de tablete Fire, în creștere cu 319,9% în ritm anual față de 800.000 de unități în perioada similară a anului trecut. Urmează două companii chineze, Lenovo și Huawei, care controlează 6,3% respectiv 5,6% din piața mondială a tabletelor.

Împreună, primii cinci producători mondiali au fost responsabili pentru 55,8% din piață, față de 46,8% anul trecut, dar nici unul din primii cinci nu a reușit să vândă mai mult de 10 milioane de tablete în cursul unui trimestru.

Sursa: Agerpress

Ultimele stiri pe BankNews.ro: