Carlos Ghosn: Renault ar putea lansa un model electric low-cost de 8.000 de dolari in urmatorii doi ani
Data publicarii: 08-11-2016 | EconomieUn model electric low-cost de 8.000 de dolari, produs de Renault-Nissan, ar putea fi disponibil in urmatorii doi ani, a afirmat marti directorul general al aliantei Renault-Nissan, Carlos Ghosn, intr-un interviu acordat CNBC.
Săptămâna trecută, Ghosn a anunțat că Renault-Nissan intenționează să lanseze un vehicul electric ieftin în China, la un preț de aproximativ 8.000 de dolari după subvenții. Șeful alianței nu a precizat momentul când va fi lansat noul model.
"Cred că obiectivul nostru este să fie pe piață în următorii doi ani", a declarat Ghosn pentru CNBC, la o conferință desfășurată la Lisabona. Modelul electric Leaf produs de Nissan, al cărui preț de pornire este de 29.000 de dolari, este prea scump pentru China și de aceea este necesară o alternativă low-cost, a explicat șeful Renault-Nissan. Acesta a adăugat: "Observăm că ceea ce se vinde într-adevăr pe piața chineză sunt vehiculele electrice low-cost. Încolo se îndreaptă piața".
Recent, Renault a prezentat la Salonul Auto de la Paris modelul electric Renault Zoe, care va avea o autonomie de 400 de kilometri, la o singură reîncărcare, comparativ cu 240 de kilometri în prezent.
Astfel, Renault Zoe va depăși Model 3 de la Tesla, care va avea o autonomie de 345 de kilometri, pe fondul eforturilor companiilor auto de a îmbunătăți capacitatea vehiculelor electrice și a profita de majorarea cererii pe acest segment.
Noul Renault Zoe va costa 23.600 de euro (26.500 dolari) în Franța, iar de succesul acestui model depind în mare măsură eforturile directorului general Carlos Ghosn de a se axa pe îmbunătățirea performanțelor vehiculelor electrice.
După scandalul emisiilor, de la Volkswagen, care a determinat autoritățile europene să introducă reglementări mai dure privind emisiile poluante, producătorii auto au dezvoltat din ce în ce mai multe modele electrice. Avantajul motoarelor diesel va continua să se reducă pe măsură ce normele de poluare vor deveni mai dure, iar automobilele electrice și cele hibride devin mai ieftine și mai puternice, avertizează analiștii.
Renault și Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deține 44,3% din acțiunile Nissan, iar Nissan controlează un pachet de 15% din acțiunile Renault.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piața auto europeană.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare