Peste 90% dintre internautii romani vor sa cumpere online cadourile de Craciun; bugetul mediu - 190 euro (studiu)
Data publicarii: 06-12-2016 | EconomiePeste 90 % dintre internautii romani vor sa cumpere online cadouri de Craciun, iar suma medie alocata este de 190 euro, potrivit unui studiu realizat la nivel european de o companie de curierat expres, remis marti AGERPRES.
Bugetul românilor este identic cu cel al belgienilor și dublu față de cât și-au propus croații să cheltuiască. Topul darurilor cumpărate online pe care vor să le pună românii sub brad este dominat de produsele de beauty și îngrijire, spre deosebire de restul europenilor, care pun accent pe cărți sau jucării.
Dintre cele 21 de țări analizate, România se află la jumătatea clasamentului, după suma medie pe care vor să o cheltuiască online pe cadourile de Crăciun. România devansează, astfel, state cu economii mai puternice și e-commerce mult mai dezvoltat, precum Olanda, Polonia, Portugalia sau Ungaria, conform studiului realizat de DPDgroup.
"Sondajul reflectă clar apetitul dezvoltat al românilor pentru cumpărăturile online. 93% dintre respondenți spun că vor achiziționa online cadouri pentru cei dragi. Astfel, țara noastră este în fruntea statelor cu cea mai mare intenție de cumpărare online de Crăciun. Cifrele sunt peste așteptări, având în vedere că doar 37% dintre cei chestionați se declară cumpărători online fideli. În schimb, în Olanda, țară cu cei mai mulți e-shop-eri fideli, doar jumătate vor să achiziționeze daruri de Sărbători din e-commerce", a explicat Lucian Aldescu, CEO DPD România.
România se află pe primul loc în clasament și după diferența de buget față de anul trecut. Potrivit sondajului, 43% dintre respondenți vor aloca anul acesta sume mai mari pentru cadouri. Românii sunt urmați în top de lituanieni, iar la polul opus se află Germania, țară în care doar 14% dintre internauți vor aloca bugete mai mari pentru surprizele de sub brad.
Produsele pe care vor să le pună românii sub brad sunt, cu precădere, cele de înfrumusețare și de îngrijire corporală, preferate de 55% dintre respondenți. La polul opus se află pantofii, jocurile video, articolele sportive și electrocasnicele, care reprezintă o opțiune de cadou pentru mai puțin de 20% dintre cei intervievați.
Pe de altă parte, jucăriile ocupă prima poziție în topul preferințelor pentru croați, polonezi, sloveni, estoni, francezi, letoni, olandezi și spanioli.
Conform studiului, o treime dintre e-shopperii români sunt casnici și au copii minori în întreținere. Cea mai mare prezență în e-commerce, de 45%, este a celor cu vârste între 18 și 34 de ani, 40% au între 35 și 54 de ani, iar restul au peste 55 de ani. În schimb, în Slovacia, Polonia, Cehia și Croația, generația Millennials reprezintă cel puțin jumătate din totalul amatorilor de cumpărături online cadouri de sărbători.
Cel mai adesea, românii cer ca livrările să se facă la domiciliu, opțiune solicitată în 82% din cazuri. A doua adresă de expediere dorită este locul de muncă, pentru care optează 44% dintre consumatori.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall